Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Na dveh kolesih
Čas branja 3 min.

So električna kolesa sploh dobra za telo in zdravje?


Tina Lucu/Revija Liza Maja
8. 4. 2025, 19.15
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Vožnja s kolesom je dobra za srce in jetra, hkrati pa zmanjša možnosti za razvoj demence ali Alzheimerjeve bolezni.

dolomiti, kolesarji, kolesa, gorsko-kolesarstvo
Profimedia
Dnevna vožnja med 12 in 15 kilometri z električnim kolesom pripomore k zmanjšanju ravni holesterola in zmanjša tveganje za zamaščena jetra.

Študija o pozitivnih učinkih vožnje z električnim kolesom na zdravje je pridobila pozornost v nemškem tisku in poudarila delo raziskovalcev na Medicinski fakulteti v Hannovru, ki so ugotovili, da lahko med drugim redna vožnja z električnim kolesom zmanjša tveganje za srčni napad za 40 odstotkov.

Mnogo koristi za zdravje

Vodja študije Uwe Tegtbur je v pogovoru za Der Spiegel izrazil presenečenje nad odkritimi zdravstvenimi koristmi in delil dodatne pripombe, ki jih v objavljenem dokumentu ni.

Ena izmed glavnih ugotovitev je, da dnevna vožnja med 12 in 15 kilometri z električnim kolesom pripomore k zmanjšanju ravni holesterola, zmanjša tveganje za zamaščena jetra, zmanjša možnosti za razvoj demence ali Alzheimerjeve bolezni in zlasti zmanjša tveganje za razvoj raka za 30 odstotkov, hkrati pa za pol zmanjša tveganje za presnovne sindrome, kot so debelost, zvišan krvni tlak in razvoj motenj presnove sladkorja ali maščob.

Preberite tudi:

Za srce ni boljšega treninga

V študiji je nekaj znanih ugotovitev, in sicer, da redno povišan srčni utrip nad 110 utripov na minuto okrepi srčno-žilni sistem. Kolesarji na električnih kolesih so na določeni razdalji dosegli povišan srčni utrip (vsaj 65 odstotkov od maksimalnega), kar je odlično, skoraj najbolje za zdravje in zdravo srce.

Pri sodelujočih v tej nemški študiji je stopnja dosegla med 60 in 80 odstotki najvišjega srčnega utripa udeležencev. Tegtbur je za Spiegel povedal, da to pomeni, da v osnovnem razponu vzdržljivosti ni boljšega treninga od vožnje z električnim kolesom.

dolomiti, kolesarji, kolesa, gorsko-kolesarstvo
Tina Lucu Liza Maja
Čeprav vožnja z električnim kolesom morda ne zahteva enakega napora kot običajno kolo, to ne pomeni, da ne boste telovadili.

Skupina udeležencev je bila med največjimi doslej proučevanimi, kar 1.879 ljudi iz Nemčije je beležilo podatke za raziskovalno ekipo. Od teh se jih je 1.250 vozilo z električnim kolesom, 629 pa se jih je vozilo z navadnim kolesom.

Kot bi lahko pričakovali od javno izbrane skupine, so bili vozniki električnih koles na splošno starejši in z višjim indeksom telesne mase kot uporabniki neelektričnih koles, številni so imeli tudi težave, kot so obraba sklepov, visok krvni tlak ali sladkorna bolezen. Razen tega ni bilo večjih razlik v skupinah glede na spol ali splošno stopnjo aktivnosti.

Podatki so bili zbrani prek sledilnika aktivnosti v obdobju štirih tednov, pri čemer je pametna ura beležila podatke o srčnem utripu, času kolesarjenja in prevoženih razdaljah. Če k temu dodamo še zbiranje podatkov z vprašalniki, so raziskovalci lahko spremljali celo nesreče v obdobju 12 mesecev.

Pri varnosti ni razlik

Iz podatkov so raziskovalci prešteli 109 nesreč in 157 opisanih kot »skoraj« nesreč, pri čemer naj ne bi bilo večjih razlik v stopnjah incidentov med uporabniki e-koles in navadnih koles, le da so bile ženske vpletene v nekoliko večje število nesreč. Dejavniki, za katere so raziskovalci ugotovili, da lahko prispevajo k povečanemu tveganju za nesrečo, so bili vožnja več kot 110 minut na teden in več kot tri vožnje na teden.

dolomiti, kolesarji, kolesa, gorsko-kolesarstvo
Profimedia
Z električnim kolesom lažje prevozite tudi daljše razdalje, zato so idealni za raziskovanje novih krajev.

Zakaj ljudje kupujejo e-kolesa?

V anketi so udeleženci kot motiv za izbiro e-kolesa navedli: udobje, zdravje, kondicija.

Vozniki električnih koles v primerjavi z uporabniki navadnih koles večkrat uporabijo e-kolo namesto avta, pri nadomeščanju hoje ni bilo večjih razlik.

Kaj pa uporabniki koles?

Študije so pokazale, da se lastniki električnih koles na splošno vozijo 6,5 minute dlje od kolesarjev z navadnimi kolesi in pogosteje dosegajo prag 150 minut na teden zmerne do intenzivne aktivnosti. Ta cilj je doseglo 35 odstotkov uporabnikov električnih koles, medtem ko je pedala 150 minut na teden vrtelo le 22,4 odstotka kolesarjev.

Pred nekaj tedni je Cycling Electric pobrskal po spletu za arhiviranimi študijami na temo vožnje in vadbe z električnim kolesom. Predolgo je vztrajal mit, da se »eletrični kolesarji« ne gibljejo, vendar se je vedno izkazalo, da je napačen.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.