Vedno napraskajo za božičnico, ker je tako prav
Ko si vlada nadene sivo kučmo in umetno brado ter volivcem in volivkam zakliče »Hohoho!«, se ekonomistom naguba čelo, podjetniki in obrtniki pa se primejo za žepe.
Konec leta je čas velike sprostitve tesnobe, ki v človeku tli teh dvanajst mesecev. Privleči se do konca še ene naporne in razburljive vožnje na kozmičnem vrtiljaku okoli sonca, in to živ, zdrav ter z vsemi svojimi najbližjimi, je vsekakor dosežek, ki ga je vredno proslaviti. Za večino delovnega ljudstva je to čas za kurjenje morebitnih neporabljenih rezerv, za razkošno potrjevanje obstoja, za razsvetljevanje namrgodenega zimskega neba z lučkami in raketami, za izkazovanje ljubezni do življenja ter bližnjih – čas daril, kuhančka in dopustov, eksplozija potrošnje.
Konec leta 2023 je v raziskavi inštituta Mediana največji delež, skupaj 43 odstotkov vprašanih, izjavil, da nameravajo samo za darila odšteti med 100 in 500 evrov. Tako pač je: otroku, kar je otrokovega, tudi za žlahto ne sme zmanjkati paketov, na darilo za boljšo polovico pa se itak ne sme pozabiti pod nobenim pogojem. A kje vzeti, ko pa so cene čedalje višje, obenem pa nas napovedi apokaliptične prihodnosti silijo v varčevanje?
To dilemo se je pred zadnjim božičem pred parlamentarnimi volitvami v navalu nenadne skrbi za dobrobit izpolnjevalcev in izpolnjevalk volilnih lističev namenila olajšati aktualna vlada. In je pripravila predlog zakona o obvezni božičnici v višini 639 evrov za vse zaposlene v državi, pa še 150 evrov dodatka za upokojence se bo našlo.
Izjeme bodo redke, skupaj bo radodarnost Božička z Gregorčičeve ulice v Ljubljani stala nekje 687,5 milijona evrov – od tega bo državni proračun primaknil 207,5 milijona za božičnico javnih uslužbencev in penzijski dodatek, 480 milijonov pa bodo zagotovila podjetja, pa če jim je to všeč ali ne. Za igrače, čokolado in parfume bomo torej imeli in še za kakšen dan namakanja v termah bo dovolj, če ne bomo ravno z bankovci polnili nogavice za hude čase – toda kakšna bo družbena cena od vlade zapovedane velikodušnosti?
Podjetnika, ki vedno napraskata za božičnico
Koroška podjetnika Mirjana in Ambrož Duler ne potrebujeta zakonske
prisile, da se zavedata svoje odgovornosti so sočloveka; vsako leto se
potrudita, da zaposlenim, na katere gledata kot na svojo razširjeno
družino, izplačata božičnico. Zakonca Duler sta dobra, sočutna človeka, trdno vpeta v svojo skupnost in z jasnim čutom za moralo. »Vsi smo skupaj v tej zgodbi,« pove solastnica družinskega podjetja Adteh.
Nadaljevanje prispevka si lahko preberete v reviji Jana, št. 45, 11. novembra 2025.
Revija je na voljo tudi v spletni trafiki.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se