Jana
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 3 min.

Prihaja čas nežnosti?


Sonja Grizila
27. 5. 2014, 07.40
Posodobljeno
09. 08. 2017 · 09:57
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

26 ljubic katoliških duhovnikov je poslalo papežu Frančišku pismo z zahtevo, da odpravi celibat, ki povzroča dušnim pastirjem in njihovim izbrankam »uničujoče trpljenje«.

Prihaja čas nežnosti?

Prejšnji teden sta se v poplavi vesti o poplavah in predvolilnem prerekanju ljudski pozornosti skoraj izmuznili dve novici, ena tuja in ena domača. Prva prihaja iz Vatikana: 26 ljubic katoliških duhovnikov je poslalo papežu Frančišku pismo z zahtevo, da odpravi celibat, ki povzroča dušnim pastirjem in njihovim izbrankam »uničujoče trpljenje«. Druga zgodba je s Svete gore (poglejte si Tednik), kjer hoče nekaj faranov izgnati iz župnije priletnega duhovnika Maksa Kozjeka, pri čemer ni zanimiva še ena od tipičnih slovenskih zdrah, temveč župnikov odnos do pokojne gospodinje – kar šest let jo je negoval, tudi plenice ji je menjaval, da ji ni bilo treba v neznano okolje in med tuje ljudi. Sta obe zgodbi povezani? Pa še kako!

O celibatu nenehno razpravljamo in z argumenti zmagujejo seveda tisti zunaj (čedalje bolj pa tudi znotraj) Katoliške cerkve, ki trdijo, da je neživljenjski, nenaraven in da prav nič ne prispeva k bolj poglobljeni vernosti. O tem, da vsaj del duhovnikov ne živi v absolutnem celibatu, jadikujejo sicer zelo verni Poljaki, Italijani so izračunali, da ima približno tretjina dušnih pastirjev otroke in da mnogi precej odkrito živijo z njihovimi materami. Na svetu naj bi obstajalo  vsaj  100.000 poročenih duhovnikov, njihove žene in otroci nosijo njihove priimke.  Mladih fantov, ki bi se bili pripravljeni odpovedati družini in se zavezati samo bogu, je čedalje manj. Nič čudnega torej, da se veliko pričakuje od papeža Frančiška, ki je pred tremi leti   s sodelavcem Abrahamom Skorko napisal knjigo o smiselnosti celibata; namignila sta, da bi se lahko spremenilo pravilo, da morajo biti vsi duhovniki samski in vzdržni. Seveda se mu ni takrat niti sanjalo, da bi lahko kdaj kandidiral za papeža, saj je bil Benedikt XVI. pri dobrem zdravju, sam pa se je tudi nezadržno bližal osemdesetim. Prav ta knjiga in tudi siceršnja drža zdajšnjega papeža, ki s svojim zgledom poziva k skromnosti in resničnemu služenju božjih poslancev ljudem, sta zbudili upanje, da bo morda tudi v odnosu do celibata zavel nov veter. Utvara? Malo pred tem, ko je 26 duhovniških ljubic napisalo poziv za odpravo celibata, je Frančišek pozval svoje sobrate k zvestobi edini nevesti – Cerkvi … Slabo kaže.

Iz semenišča – v življenje.  Pogovori z duhovniki, ki zagovarjajo celibat, izzvenijo nekako takole: pred zaobljubo Bogu in Cerkvi imajo mladeniči dovolj časa in so dovolj stari, da lahko odgovorno sprejmejo (ali pa tudi ne) svoje poslanstvo ter vse obveznosti, tudi celibat. Tudi mladi Bergoglio je kdaj zanihal, znana je zgodba o dekletu, ki ga je srečal na očetovi poroki. »Njena lepota in intelektualna nadarjenost sta me presunili … In da, kar nekaj časa sem bil prevzet. Razmišljal in razmišljal sem o njej,« je zapisal. Ko se je vrnil v semenišče, ni zmogel moliti ves teden, ker se mu je ob vsakem poskusu v mislih prikazal njen obraz. Moral je znova premisliti o tem, kaj hoče. Kot je znano, se je odločil za  duhovniški  poklic, s tem pa tudi za celibat.

Večina mladih duhovnikov obiskuje katoliško gimnazijo, kjer pač ni toliko mladoletniškega razvrata kot drugod, tudi  v semenišču jim je okolje v močno podporo, da se lahko držijo  svojih zaobljub. Tako pridejo mnogi nedolžni (v vseh smislih te besede) ali skoraj nedolžni v resnično življenje, kjer jim verniki razkrivajo svoje skrivnosti, jih prosijo za pomoč in odpuščanje, jim zaupajo, včasih jih celo obožujejo, jih vabijo v svoje domove ter jim ponujajo svojo gostoljubnost in toplino, ki je v župniščih seveda ni. Današnji duhovniki imajo po dve, tri fare, cele dneve tekajo naokrog in nimajo časa za običajno druženje, ki duhovnikom ni prepovedano. Hrepenenje po nežnosti in bližini je normalno in razumljivo, še posebej ko se začnejo starati ter se preobremenjenosti pridružijo bolezni in strah, da bodo nekega dne čisto sami obležali v mrzlem kotu, s  kakšnim vljudnostim obiskom tu in tam.  A brez roke, ki bi jih božala in tolažila.

Mit o gospodinjah. Ljudstvo seveda ni nikoli verjelo, da so duhovniki vzdržni, in jim tudi ni zamerilo, ko so se zapletali v razmerja, če sta bila seveda oba za to. Nenavadno, ampak verniki so jim bili celo pripravljeni odpustiti nadlegovanje otrok (vsaj preiskave pedofilije kažejo, da so farani večinoma vedeli za župnikovo nagnjenje, a so ga ignorirali), če so bili sicer prijazni in pripravljeni pomagati. Tisto, česar jim ne odpuščajo, je predvsem lakomnost.

 


Več preberite v tiskani Jani (št. 21, izid: 27. 5. 2014).


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.