© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 1 min.

Vse več dostave hrane na dom - ali sploh še kdo kuha?


Lara Jelen
30. 7. 2025, 07.00
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Domač obrok je cenejši in bolj zdrav – a dostava hrane na dom cveti. Kaj razkriva statistika?

dostava hrane (4).jpg
Shutterstock
Dostava hrane na dom cveti.

Statistika nam včasih pove več, kot si mislimo. O krompirju lahko v poročilu Kmetijskega inštituta Slovenije denimo preberemo, da se je v Sloveniji od 2019 do 2023 v primerjavi z obdobjem 2001–2005  svežega porabilo kar za 31 odstotkov manj, medtem ko se je poraba predelanega krompirja povečala kar za 103 odstotke! Ali to pomeni, da vse manj ljudi kuha doma? Ali si niti krompirja več ne olupimo in narežemo sami?

Na eni strani z velikim navdušenjem spremljamo vse mogoče Masterchefe, všečkamo poplavo kuharskih nasvetov na Instagramu, na dosegu roke imamo milijon receptov, da je med njimi že težko izbrati, ampak kuhanje doma? To je pa druga zgodba. V mislih imamo tisto vsakdanjo kuharijo, ki največkrat ni neki hud užitek, ampak predvsem obveznost s stalno začimbo pomanjkanja idej in časa za njihovo izvedbo.

dostava hrane (5).jpg
Shutterstock
Domač obrok je cenejši in bolj zdrav.

Mariborčani naročajo več in ceneje

Najbolj znani dostavljavec hrane Wolt je pri nas prisoten od septembra 2019, deluje pa kar v 20 mestih. Povedali so nam, da se tako naročanje hrane kot izdelkov iz trgovin vsako leto povečuje, med najbolj priljubljenimi izbirami naročnikov pa kraljujejo burgerji, pice in raznolike tako imenovane sklede (bovle), največkrat solatne. Največ naročil beležijo ob koncu tedna, zlasti ob petkih, ter v času malice in večerje.

Čeprav ima Ljubljana recimo v Wolt Marketu, trgovini, ki je optimizirana zgolj za dostavo, večje število uporabnikov in tudi večje povprečne košarice, preseneča podatek, da Mariborčani storitev uporabljajo pogosteje glede na število prebivalcev. Medtem ko Ljubljančani naročajo manj pogosto, so njihovi nakupi večji, hkrati pa pogosteje posežejo po lokalnih in premium izdelkih, vključno z bio ponudbo. Po drugi strani pa Maribor izstopa po rednejših, a cenovno bolj premišljenih nakupih, kjer prevladujejo osnovni in dostopnejši izdelki.

Nadaljevanje prispevka si lahko preberete v reviji Jana, št. 30, 29. julij 2025.

Revija je na voljo tudi v spletni trafiki.

01_Jana_30.jpg
revija Jana
Izšla je nova številka revije Jana. Prijazno vabljeni k branju!

© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.