V Novem mestu dvajset novih kamišibajkark




V Novem mestu se je končala delavnica kamišibaja, papirnega gledališča, ki ga je pred tremi leti v Slovenijo z Japonske prinesel lutkar Igor Cvetko. Osnovne veščine kamišibajkarjev je spoznalo dvajset učiteljic in vzgojiteljic, ki na dolenjskih šolah in vrtcih vodijo lutkovne in gledališke skupine.
Kamišibaj je miniaturno gledališče z odrčkom na vozičku, kamišibajkar pa otrokom in odraslim pripoveduje zgodbe ob ilustracijah. Praviloma so tudi ilustracije delo kamišibajkarja, zgodbe, ki jih pripoveduje pa so lahko ljudske pripovedke ali pa si jih izmisli sam.
Tečaj kamišibaja so v Novem mestu vodili domačinka Tatjana Grabrijan in Igor Cvetko in Jelena Sitar iz lutkovnega gledališča Zapik iz Ljubljane. Tečaj je potekal tri popoldneve konec oktobra in v začetku novembra, zaključil pa se bo z dvodnevnim festivalom 13. in 14. novembra v Kulturnem centru Janeza Trdine in v Čajarni Stari most.
Igor Cvetko pojasnjuje, da je kamišibaj medij, ki vsebuje elemente risanke, slikanice, lutk, stripa in filma, saj je za dobro predstavljeno zgodbo potrebna tako režija kot dramaturgija, zelo pomembna pa je tudi scena.
Papirno gledališče oziroma kamišibaj se je na Japonskem pojavilo v osmem stoletju v budističnih templjih, zelo pa se je razširilo v dvanajstem stoletju, ko so zgodbe pripovedovali s svitkov, na katerih so bile risbe z besedilom v oblačkih, podobno kot pri stripu. V dvajsetem stoletju se je kamišibaj strahovito razširil v času velike gospodarske krize v dvajsetih in tridesetih letih. Tedaj je na primer samo v Tokiu naenkrat igralo tudi po 3000 kamišibajkarjev, praktično v vsaki ulici vsaj eden.
Danes na Japonskem kamišibaje prodajajo založbe, odrčke z risbami, na katerih je na hrbtni strani zapisano besedilo zgodbe, pa si starši sposodijo v knjižnici. Pri nas je drugače, saj kamišibajev nihče ne prodaja, zato je, kot pravi Igor Cvetko, zelo pomembno, da ilustracije nariše kamišibajkar sam, med pripovedovanjem pa se lahko sam spremlja z zvoki enostavnih inštrumentov, lahko pa kamišibajkarja ob pripovedovanju zgodbe spremlja glasbenik, kot to v Črnomlju počneta Breda in Darko Kočevar, ki kamišibaj razširjata po Beli krajini.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se