Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Roman Makše v Simulakru


16. 5. 2008, 00.00
Posodobljeno
19. 05. 2008 · 12:15
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

makse.jpg
Hoditi skozi, 2008, detajl

##IMAGE-2233676##

Novomeška galerija Simulaker danes ob 20. uri odpira kiparsko razstavo Romana Makšeta z naslovom 'Hoditi skozi'.

Dr. Tomislav Vignjević je o kiparstvu Romana Makšeta zapisal: V okviru slovenskega kiparstva v 80. letih 20. stoletja se je pojavila radikalna smer tedanjega plastičnega izraza, ki je kaj kmalu, zaradi svoje izjemne prodornosti, dobilo oznako »novo slovensko kiparstvo«. Poglavitni predstavniki tega gibanja so bili Marjetica Potrč, Jože Barši, Dušan Zidar in Roman Makše, ki so vsak s svojim osebnim pristopom, utemeljenim na natančnem preučevanju teorije sodobne umetnosti in filozofije, prišli do specifičnih, zelo osebnih reinterpretacij abstraktne oblike. Njihovo delovanje, ki ga označuje tudi termin »postminimalizem«, je temeljilo na kritični analizi zmožnosti abstraktne oblike, da ponuja referenčno polje, simbolizem in naracijo, onkraj svoje na videz  povsem avtoreferencialne oblike.


Kipar Roman Makše je vsekakor eden najbolj profiliranih avtorjev te generacije in tovrstne slogovne usmeritve. Njegovo kiparsko delovanje temelji predvsem na analizi imanentnih sporočilnih možnostih oblike, materiala, barve in prostorske umestitve abstraktnih, zelo kompleksnih oblik. Njihova geometrična, povsem jasno določena abstraktna  funkcija je tisto, kar napotuje Makšeta na spraševanje o pomenskih vrednostih, simboličnem značaju in metaforičnih zmožnostih abstrakcije, ki je formalno povsem avtonomna, ločena celo od označevalne funkcije.

Vendar pa je v njej vključena asociativna plast dovolj močna, da v gledalcu vzbudi občutek dvoumnosti, večpomenskosti abstraktne forme. Ta naj bi bila sicer avtoreferencialna, a nas njene oblike, liki, ki jih zarisuje v prostoru, nenehno spominjajo na dvojnost teh oblik, ki so lahko tudi funkcijsko določeni vsakdanji predmeti, dizajnirane oblike, ki razkrivajo svojo funkcijsko vezanost v vsakdanjem svetu ali pa oblikovani interieri, ki v gledalcu zbujajo (kljub vsej odsotnosti figure, naracije ali jasnih simbolov) neke primarne občutke in miselne povezave. [...] "  


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.