FOTO: Maša je več kot dostojno nasledila Simona Changa


Na Fotopubu je, kot smo poročali, četrtek namenjen četrtkovim nagrajencem, ne le letošnjemu, tudi lanskemu, ki si je s četrtkovo nagrado pridobil samostojno razstavo. Tako se je sinočnji fotografski večer začel z odprtjem razstave lanskega nagrajenca Simona Changa v Kulturnem centru Janeza Trdine, končal pa z besedami umetniškega direktorja Fotopuba Klavdija Slubana: "And the winner is ... Maša Lancner!"
V predstavitvenih filmih letošnjih nominirancev za četrtkovo nagrado je bilo videti marsikaj, od poskusov umetniške obdelave krajinskih posnetkov, črno-bele zgodbe o kolinah, zgodbe o indijskih prostitutkah, subjektivnih posnetkov fotografinjinega jutra do reportaž o življenju v Černobilu ali v Gazi in še zelo svežih posnetkov protestov na trgu Tahrir v Kairu.
Še pred razglasitvijo nagrajenke je Klavdij Sluban dejal, da so nekateri udeleženci natečaja pripravili zelo profesionalne fotografske zgodbe, filme, pripravljene za objavo na televiziji, vendar je Fotopub festival avtorske fotografije, zato komisija ni podlegla pomembnosti in veličini dogodka, pač pa je dala prednost dovršenosti in izpovednosti avtorske fotografije. In prav tu je bila Maša Lancner najmočnejša.
Njen objektiv je izrisal zgodbo cirkuške šole, trening mladih cirkusantov, akrobatov, a ne v areni, ampak pri trdem delu v telovadnici. Maša se je uspešno poigravala s svetlobo, kontrasti, kompozicijo in čustvi, iskala zgodbe v sencah in odsevih, jo našla tudi v očeh akrobata med stojo na orodju. Njena zgodba ni dokument velikega dogodka, kot so demonstracije v Kairu, ne velike teme, kot sta življenje v radioaktivni Ukrajini in prostitucija v Indiji, je pa fotografsko dovršena pripoved o veliki skrivnosti znanega.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se