Priznan britanski kritik slovenski film postavil ob bok največjih
Na seznamu najboljših letošnjih filmov priznanega britanskega kritika se je znašel tudi slovenski Kaj ti je deklica.
Priznani britanski pisatelj in filmski kritik Peter Bradshaw, že od davnega leta 1999 glavni filmski kritik pri britanskem časniku The Guardian, je, kot to stori vsako leto, še enkrat več postregel s seznamom najboljših desetih filmov, ki so bili v tekočem letu izdani tudi v Združenem kraljestvu. Filmov, ki si po njegovem mnenju zaslužijo njegovo izmišljeno nagrado Braddies.
Njegov tokratni izbor bo zanimal tudi Slovence, saj se je na njegov ugleden seznam zavihtel tudi slovenski film Kaj ti je deklica. Gre za celovečerni prvenec slovenske režiserke Urške Djukić, ki je zanj skupaj z Mario Bohr napisala tudi scenarij. Bradshaw je tako Urško Djukić postavil ob bok takih težkokategornikov, kot so režiserji Paul Thomas Anderson, brata Dardenne in Joshua Oppenheimer.
Poleg filma Kaj ti je deklica so namreč na seznamu še Ena bitka za drugo (Paul Thomas Anderson), Mlade matere (Jean-Pierre in Luc Dardenne), Ledeni stolp (Lucile Hadžihalilović), Marty Supreme (Josh Safdie), Konec (Joshua Oppenheimer), Dead of Winter (Brian Kirk), Nickel Boys (RaMell Ross), Resnična bolečina (Jesse Eisenberg) in Brutalist (Brady Corbet).
Na seznamu tudi slovenska igralca
Bradshaw sicer svoje nagrade podeljuje tudi za druge kategorije, kot so najboljši igralci in igralke v glavni in stranski vlogi, cinematografija, scenarij in druge. Tudi tam je mogoče zaslediti slovenski pridih, saj je na seznam najboljših igralk v stranski vlogi uvrstil Mino Švajger, na seznam najboljših igralcev v stranski vlogi pa Sašo Tabakovića. Oba sta seveda blestela v filmu Kaj ti je deklica.
Kot so zapisali v Kinodvor, Djukić v svojem celovečernem prvencu Kaj ti je deklica, ki je bil tudi otvoritveni film tekmovalnega programa Perspektive in dobitnik nagrade FIPRESCI za najboljši prvenec na letošnjem Berlinalu, skozi oči sramežljive in občutljive 16-letne Lucije raziskuje moč dekliških glasov, ki skušajo preglasiti tradicionalne ideje in patriarhalne vzorce.
Bradshaw je v svoji kritiki filma med drugim zapisal, da gre za film, ki te popolnoma posrka vase in ki v nov zorni kot postavi sicer klišejsko idejo katoliške deklice in njega spoznavanja spolnosti. Po njegovih besedah gre za eleganten in skrivnosten prvenec z izjemno glasbeno in zvočno podlago, ki znova dokazuje, »če je dokaz sploh potreben, da noben učitelj na svetu ne more biti tako krut, kot je to lahko glasbeni učitelj.«
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se