Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Simpozij o Bertoltu Brechtu in nova predstava Anton Podbevšek Teatra

Dan za Brechta


Rasto Božič
11. 6. 2008, 08.00
Posodobljeno
08. 07. 2008 · 03:04
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Arhiv Dolenjskega lista
Foto: B. Pucelj

Arhiv Dolenjskega lista
Foto: B. Pucelj

Anton Podbevšek Teater je ob 110-letnici rojstva nemškega dramatika, pisatelja in pesnika Bertolta Brechta včeraj izvedel pravi brechtovski maraton, ki so ga v dopoldanskem delu pričeli s simpozijem z naslovom Teorija potujitvenega učinka in zaključili z večerno premiero predstave Me-ti/Knjiga obratov v režiji Matjaža Bergerja.

»Čas je za Brechta,« je dejal ravnatelj Anton Podbevšek Teatra in režiser predstave Matjaž Berger. Kot je pojasnil, je Me-ti/Knjiga obratov mojstrovina, pisana v tridesetih letih 20. stoletja, v kateri Brecht kot filozof in dramatik vešče izpeljuje obrate v dialogih ali v stališčih, njegovi miselni obrati po postajajo etična dejanja.

Bergerjevo delo se v veliki meri, kar sam odločno priznava, naslanja na brechtovsko izročilo, z uprizoritvijo Knjige obratov pa kot režiser nadaljuje značilen niz predstav. Njegova nova uprizoritev je bila nadaljevanje Badioujevega XX. Stoletja, ki ga je v lanski zgodnji zimi predstavil na velodromu v Češči vasi, sedaj pa se je, kot je sam dejal, z drugimi sredstvi lotil etičnega Brechtovega izročila, pisanega v 20. stoletju, v času slutnje druge velike globalno civilizacijske katastrofe.

»Vprašanja, ki jih Brecht odpira v tem slovitem besedilu, so vezana na etiko – kako v živeti, dojemati in ustvarjati v časih paradoksa,« je poudaril Berger.

Pri izvedbi simpozija in predstave je šlo za sodelovanje Anton Podbevšek Teatra, založbe Studia humanitatis in Studia Vrtinec. Simpozija Teorija potujitvenega učinka, ki ga je podnaslavljala Brechtova misel, da mora biti človek tako radikalen, kot je radikalna dejanskost, so se poleg Bergerja kot predavatelja udeležili še urednica založbe Studia Humanitatis Neda Pagon, Lev Kreft, Božidar Debenjak, Amalija Maček, Miklavž Komelj in Mladen Dolar. Pri založbi Studia Humanitatis bo v prevodu Amelije Maček izšla tudi knjiga Me-ti/Knjiga obratov, v načrtu imajo še izdajo zbornika s prispevki novomeškega simpozija ter drugih avtorjev, ki so ali še bodo podali prispevek k brechtovski misli. V zbornik bodo tako med druge vključeni spisi Slavoja Žižka, Rastka Močnika, Jožeta Vogrinca, Walterja Benjamina in Fredrica Jamesona.

Kot je na tiskovni konferenci ob predstavi Me-ti/Knjiga obratov dejal Berger, je tako za režiserja kot za igralce pomenila velik izziv. Besedilo je filozofsko ter pisano kot niz prilik in prispodob. Gre za prehod od učnih besedil k epskemu gledališču. Berger je dodal, da je predstava svetla in skuša slediti načinom, kako v slabih časih ohraniti dostojanstvo in osebno držo.

Zasedba na dvonivojskem odru je bila pestra in nenavadna, kar pa je pri novomeškem teatru več ali manj stalnica. V predstavi sta nastopila igralca Polona Juh in Marko Mlačnik, Ula Furlan, ki prihaja iz filmskih krogov, svetovna plesna prvakinja Katarina Venturini, alpinist Viki Grošelj, pevki Irena Yebuah Tiran in Leticia Slapnik Yebuah ter dva gimnasta. Koreografija je bila delo Marka Mlačnika, scenografija Leticie Slapnik Yebuah in Matjaža Bergerja, kostume je zasnoval Alan Hranitelj, glasbo pa prispeval Peter Penko.

»Z dnevom, posvečenim Bertoltu Brechtu, smo ob 110. letu njegovega rojstva izpolnili njegovo željo, da se teorijo vedno preverja v praksi, prakso pa v teoriji,« je povzel Berger.

.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.