Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Šolski center Ptuj: Dijaki so poiskali pomoč tudi zaradi blagih depresij in samomorilnih misli


Estera Korošec
10. 8. 2021, 21.08
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Epidemija covida-19 je močno zaznamovala preteklo leto v srednjih šolah. Dijaki so skoraj večino leta delali od doma. Uspešnejši so bili tisti, ki so sodelovali pri spletnih predavanjih, redno oddajali naloge in pri tem imeli še dodatno podporo staršev. Učenje in prosti čas so si bili primorani organizirati sami. Ker vsi mladi nimajo enakih sposobnosti, so imeli nekateri posamezniki težave, začeli so zaostajati in se posledično znašli v različnih stiskah. V okviru šole takim dijakom in njihovim staršem pomaga šolska svetovalna služba, ki relativno hitro prepozna porajajoče se težave in lahko hitro ukrepa.

1628514627_ek-stiska3.jpeg
Arhiv Štajerskega Tednika

Na ŠC Ptuj so bile razmere od šole do šole zelo različne. Na Šoli za ekonomijo, kmetijstvo in turizem in Stojni šoli povečanja stisk zaradi šolanja na daljavo niso zaznali. Kot je pojasnila Julija Fekonja, šolska svetovalna delavka Strojne šole Ptuj, samo pet dijakov od skoraj 400 ni izdelalo letnika, kar je podobno kot v prejšnjih letih. Prav tako ni opravila več razgovorov z dijaki v primerjavi s prejšnjimi leti. »Razmere pri nas niso bile alarmantne, tudi naši profesorji niso zaznali večjih težav. Nekateri so celo bili bolj zadovoljni in uspešnejši v času izobraževanja na daljavo. Delo je sicer potekalo drugače, kot smo vajeni. Treba se je bilo prilagoditi, saj so izpadli osebni stiki in vse, kar je povezano z njimi (takojšnja povratna informacija, neverbalna komunikacija …). Z ustreznimi prilagoditvami je bilo opravljanje nalog obvladljivo. Je pa res, da je delo na daljavo manj kakovostno in učinkovito,« je pojasnila Fekonjeva. Učencem so bili na voljo preko telefona in elektronske pošte, vpeljali pa so tudi pogovore preko zooma, kar je bil najboljši približek svetovanju v živo. V tem primeru je lahko svetovalna delavka počutje otroka razbrala tudi z obrazne mimike, kar bi bilo v pogovoru v živo zaradi maske nemogoče.

Šolska svetovalna služba je preobremenjena

»Šolska svetovalna služba je prvi detektor slabega duševnega zdravja otrok in mladostnikov in hkrati prvi filter, ki blažje motnje in lažje težave zadrži in v večji meri obvladuje, s čimer se zmanjša število primerov, ki obremenijo zdravstveni in socialnovarstveni sistem,« je povedala Julija Fekonja, šolska svetovalna delavka ptujske Strojne šole.

Na ŠC Ptuj so sicer zaposlene tri svetovalne delavke in pol, kar je dovolj glede na normative in opravljanje najnujnejših del. So pa sogovornice izpostavile, da bi morale biti za bolj strokovno, sistematično in preventivno delo zaposlene vsaj štiri.

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.