© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Dvig trošarin sprožil začudenje in slabo voljo
Čas branja 3 min.

Očitki vladi ob regulaciji cen goriva: država je razliko v celoti pobrala zase


P. S.
28. 8. 2025, 15.44
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

V Trgovinski zbornici Slovenije vnovič opozarjajo na po njihovih navedbah ostro in pretirano regulacijo cen naftnih derivatov in nevzdržno omejevanje marž naftnih trgovcev. Začudeni in negativno presenečeni so tudi pri naftnih trgovcih.

bencin, točenje goriva, gorivo.jpg
Profimedia
Fotografija je simbolična

Do vnovičnega poziva prihaja po ponedeljkovi odločitvi vlade, da dvigne trošarine, zaradi česar se cene reguliranih naftnih derivatov kljub padcu borznih cen niso spremenile.

Vlada je namreč v ponedeljek zvišala trošarine na regulirane naftne derivate, tako da so končne cene 95-oktanskega bencina, dizla in kurilnega olja po državi ostale enake kot v preteklem 14-dnevnem obdobju. "Ob zadnji regulaciji cen goriv je država ob nižjih borznih cenah razliko v celoti pobrala zase - v obliki višjih trošarin," so v sporočilu za javnost zapisali v trgovinski zbornici.

Marže trgovcev najnižje v EU

Kupci na bencinskih servisih so medtem ostali pri enakih končnih cenah goriv kot v preteklem obdobju, marže trgovcev pa so prav tako ostale na enaki ravni in najnižje v EU, so opozorili v zbornici. "Takšna regulatorna politika ne koristi nikomur, ne ljudem, ne domačemu gospodarstvu, ne trgovcem," so prepričani.

Prizadeti so po navedbah zbornice vsi, izpostavili pa so male trgovce, ki so z junijsko razširitvijo regulacije tudi na avtocestna prodajna mesta utrpeli dodaten udarec. Ker na avtocestah niso prisotni, so namreč izgubili del kupcev in pomemben del prometa, medtem ko stroški poslovanja njihovih prodajnih mest naraščajo. Med letoma 2018 in 2024 so stroški dela v dejavnosti trgovine, vzdrževanja in popravil motornih vozil po statističnih podatkih naraščali za povprečno 10 odstotkov letno, so navedli v zbornici.

Rezultat vsega skupaj je tako "nevzdržen poslovni okvir: najnižje marže v EU, vse manj prihodkov in vse višji stroški". Takšno stanje naj bi dolgoročno pomenilo zapiranje prodajnih mest.

bencin, gorivo, dizel.jpg
Profimedia

Regulacija marž hromi investicije

Slovenija ob tem po mnenju zbornice nenehno izgublja tudi na mednarodni konkurenčnosti, ker se tranzitni promet, ki je pomemben vir prihodkov, še naprej preusmerja na Hrvaško, kjer so cene dizelskega goriva kljub zdaj povsem prostemu oblikovanju cen nižje.

Trgovinska zbornica zato znova odločno opozarja na nevzdržno regulacijo marž naftnih trgovcev, ki "hromi investicije, onemogoča razvoj in zmanjšuje konkurenčnost slovenskega trga".

"Ostra, pretirana regulacija pomeni manj vlaganj v infrastrukturo, nove tehnologije, digitalizacijo in zaposlene," so posvarili ter na ministrstvo za finance in celotno vlado naslovili nov poziv k spremembi politike regulacije ter odmeri višje in vzdržne marže trgovcem, ki bo zagotavljala nadaljnji razvoj in konkurenčnost panoge.

V Petrolu negativno presenečeni

Pri naftnem trgovcu Petrolu pravijo, da jih je odločitev Ministrstva za finance negativno presenetila, saj ob zadnji regulaciji cen – kljub nižjim izhodiščnim cenam energentov – ni predlagalo niti minimalnih korekcij, ki bi dale spodbudo in pozitivni razvojni signal ter omogočile uspešnejše poslovanje trgovcev z naftnimi derivati in hkrati koristile potrošnikom.

"Namesto tega je bila sprejeta rešitev, po kateri cene goriv za končne uporabnike ostajajo nespremenjene, razlika pa se v celoti prelije v višje trošarine kot prihodek države. Brez pravih pojasnil in ekonomskih utemeljitev ostajamo z najnižjimi maržami v EU," so zapisali pri Petrolu in dodali, da takšna maržna politika in regulativa, ki ne upoštevata nujnega tržnega ravnovesja, ne slabita le Petrola, temveč celotno panogo oskrbe z energenti in gospodarstvo nasploh.

"V takšnih razmerah smo trgovci še naprej primorani razmišljati o nadaljnjih ukrepih v smeri selitve razvojnih investicij, kar dolgoročno ni v interesu domačih potrošnikov, slovenskega gospodarstva niti države."

gorivo.jpg
Profimedia

Logo: Izgubljamo vsi - država, podjetniki in državljani
Podobno slabe volje in začudeni nad potezo(ami) države so v komentarju dviga trošarin tudi pri podjetju Logo. "Vlada je dvignila trošarine ravno takrat, ko so cene goriv na borzi nizke in s tem udarila državljane ter male prodajalce goriva. Slovenski kupci plačujemo več, tujci pa večinoma točijo v sosednjih državah, kjer je gorivo cenejše zaradi nižjih davkov, pri nas pa ostajajo le promet in izpuhi," so povedali za Svet24.

Kot pravijo, imajo mali prodajalci goriv ene izmed najnižjih marž v EU, zato je manj vlaganj v lokalno okolje, manj je investicij, marsikatera črpalka pa je pred zaprtjem: "Na koncu izgubi vsak – država, podjetniki in državljani."

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala!

Vaša prijava je bila sprejeta.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.