Sodobni slovenski portret v Simulakru




V novomeški galeriji Simulaker so sinoči odprli razstavo Sodobni slovenski portret trinajstih slovenskih fotografov - Uroša Abrama, Simona Changa, DK, Jošta Franka, Katje Goljat, Roberta Hutinskega, Cirila Jazbeca, Jureta Kastelica, Nataše Košmerl, Katje Kremenić, Boruta Peterlina, Boštjana Puclja in Matica Zormana -, ki so se novembra lani s svojimi portretnimi fotografijami predstavili na Portugalskem v Lizboni.
Gre za slogovno, tehnično in vsebinsko zelo različne pristope k portretni fotografiji, od zelo klasičnega, ki mu je še najbliže DK, in arhaičnega, ki ga z uporabo starodobne tehnike mokrega kolodija pooseblja Borut Peterlin, do izrazito dokumentalističnega, ki je na primer prepoznavni slog Boštjana Puclja.
Avtorja projekta in predstavitve sta novomeški fotograf Jaka Šuln, ki je idejo dobil med študijem na Portugalskem, in Nika Perne, ki v uvodnem besedilu prav tako poudarja raznolikost avtorjev, ki so bili lani izbrani med več kot sto prijavljenimi na poziv, objavljen na spletu.
Portret Pernetova predstavlja kot zvrst, ki se v svojih temeljih ukvarja predvsem s posameznikom, z njegovo identiteto, in hkrati močno posega tudi v polje odgovarjanja na vprašanja reprezentacije ter dojemanje posameznika in tistega, kar je človeku in človeštvu imanentno, obenem pa citira umetnostnega zgodovinarja Milčka Komelja, novomeškega rojaka, ki je zapisal, da je pri portretiranju velikega pomena pronicljiv duševni pogled na osebnost, saj prav s takšnim pogledom portret lahko zapelje gledalca in zadrži njegovo zanimanje. Ob ogledu razstavljenih del ni težko zaznati, da je imela komisija, ki je izbirala avtorje za razstavo na Portugalskem, kot enega najpomembnejših kriterijev pred sabo prav to, kar je pri portretiranju poudaril Komelj.
Razstava bo v galeriji Simulaker na ogled do 5. julija.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se