Sočičev spomenik Novo mesto glasbe: Rudolfovo, Bacili ...




Polna je bila sinoči Trdinova dvorana med predvajanjem dokumentarnega filma Novo mesto glasbe in večina obiskovalcev je ob odprtju istoimenske razstave ostala pred vrati Dolenjskega muzeja, še dolgo v noč pa so številni novomeški glasbeniki in glasbeni navdušenci v Slonu, najbolj rockerski novomeški gostilni, in v LokalPatriotu, kjer je bil uradni zaključek dogajanja, hvalili avtorja filma, knjige in razstave o zgodovini novomeške popularne glasbe.
Nešteto Dolenjskih listov in Stopov pa še kakšnih drugih publikacij je v zadnjih letih moral prebrskati Mitja Sočič in s številnimi ljudmi se je pogovarjal ter zbral ogromno posnetkov, da je sestavil verodostojno zgodbo o vsem kar se je v Novem mestu dogajalo med glasbeniki, ki so pred vojno in v prvih povojnih letih Novomeščane zabavali z jazzom, kasneje pa z beat glasbo, rockom, popom, punkom in še kakšno drugo sorodno glasbo.
Mitja Sočič je v ospredje postavil skupino Rudolfovo in njeno skladbo Grem domov v Novo mesto, ki je bila prva skladba, ki jo je kakšna novomeška skupina posnela in izdala na plošči, obenem pa je prav ta skupina, ne glede na to, da je sorazmerno zgodaj prenehala delovati, bistveno vplivala na razvoj novomeškega rocka, ki ima v zadnjih petdesetih letih kaj pokazati. Če so prvi novomeški rockerji predvsem preigravali tuje skladbe in je bila kakšna lastna skladba precejšnja redkost, se je z Rudolfovim začela resnejša produkcija lastne glasbe.
Za Rudolfovim Sočič tako v filmu kot tudi v knjigi obširneje obdela skupine, ki so najbolj zaznamovale vsaka svoje obdobje - Drevored, Bacili, Pandan, Mercedes band, Lost Californians, Michelangelo, Društvo mrtvih pesnikov, D' in Ž Kovači, Copacabana, Dan D, Moveknowledgement in druge.
Poleg tega Sočič obdela tudi nekatere pomembnejše inštitucije, ki so dajale okvir razvoju novomeške glasbe, med drugim festivalu Rock Otočec pa Krkinemu klubu, MKC TV in drugim. Izjemno pomemben prispevek je predvsem pri ustvarjanju filma prispeval Jurij Moškon, ki je s svojo kamero od začetka devetdesetih let polni dve desetletji spremljal vse pomembnejše glasbene dogodke v Novem mestu, ne le formalne, ampak tudi bolj zasebne, ter poskrbel tudi za izjemno montažo dokumentarnega filma Novo mesto glasbe.
Gostje prireditve so bili tudi nekateri ljubljanski glasbeni uredniki, med drugim Jani Kenda, Jure Longyka in Dragan Bulič, ki so s tem, da so v programu nacionalnega radia vrteli novomeško glasbo in v svojih oddajah gostili novomeške glasbenike, pomembno pripomogli k temu, da novomeško glasbo pozna in ceni vsa Slovenija. O novomeških glasbenikih je ob odprtju razstave spregovoril Dragan Bulič, ki je razstavo tudi odprl.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se