Matej Leskovšek prejel dve nagradi za fotografijo leta 2012




Ob zaključku natečaja Fotografija leta 2012, ki ga je revija za kulturo Emzin organizirala že osemnajstič, so nocoj v Ljubljani podelili tri nagrade za avtorsko fotografijo in nagrado za najboljšo reportažno fotografijo. Slednjo je prejel Matej Leskovšek iz Sevnice za serijo Titov skrivni nuklearni bunker, Leskovšku pa so namenili tudi tretjo nagrado za avtorsko fotografijo oz. serijo osmih črno-belih portretov Dež.
Natečaj je potekal od 29. novembra lani do 16. januarja letos. Prejeli so 519 fotografskih opusov oz. več kot 3400 fotografij, ki predstavljajo produkcijo slovenskih fotografov različnih generacij, vsebin, formatov in tehnik. V letošnji žiriji so se zbrali: Metka Dariš, art direktorica revije Emzin iz Ljubljane, Petja Grafenauer, kuratorica in kritičarka iz Ljubljane, Milan Jaros, fotograf iz Prage, Petar Dabac, fotograf iz Zagreba in Philippe Bordas, fotograf iz Pariza. Prva in druga nagrada za avtorsko fotografijo je sicer pripadla Simonu Changu iz Ljubljane.
Nagrajene fotografije in fotografije ožjega izbora bodo od danes do 9. marca na ogled v prvem preddverju Cankarjevega doma.
Z reportažnimi fotografijami močno presegel ostale
Kot omenjeno, je nagrado za reportažno fotografijo in 1.500 evrov dobil Matej Leskovšek iz Sevnice za Titov skrivni nuklearni bunker. V obrazložitvi nagrade so zapisali: Poleg privlačne tematike, ki prikazuje Titov skrivni nuklearni bunker, skrit v centralni Bosni, je serija devetih fotografij edina izmed na natečaj prispelih reportažnih serij, ki je presegla raven kvalitetne dokumentacije in ponudila avtorsko zaznamovano presežno estetsko, tehnično, kompozicijsko, barvno in dramaturško dobro zasnovano pripoved. Toliko bolj zanimivo je, da ne gre za klasično reportažno fotografijo, saj upodobljenci niso prepoznavni posamezniki, brezimni naključneži ali človeške množice, ampak je predmet reportaže skrivno podzemno prostorje, namenjeno bivanju jugoslovanske elite s Titom na čelu v času nuklearnega ali kakšnega drugega resnejšega napada. Še preden nas serija fotografij še dodatno pritegne, ko ob zadnji fotografiji (ali pa ob imenu serije) izvemo, kdo je ikonizirani posameznik, ki naj bi naselil to prazno uradniško bivališče, pritegne izčiščena podoba repeticije enakih elementov – rdečih telefonov, rjavkastih foteljev, pisarniških luči, miz in stolov, belih pisalnih strojev –, ki jih na začetku in koncu uokvirjajo fotografije posameznosti: bivališče med zelenjem, podzemni klavstrofobični hodnik in na drugi strani zgodbe maršalova pisalna miza. Serija Titov skrivni nuklearni bunker je na letošnjem natečaju predvsem po estetski vrednosti in občutljivem avtorskem izrazu močno presegla ostala prispela dela.
V letošnji ožji izbor se je sicer uvrstilo 25 avtorjev s 25 opusi.
Tretjo nagrado za avtrosko fotografijo in 700 evrov pa je Leskovšek prejel za serijo portretov z nazivom Dež. "Serija osmih črno belih portretov slehernikov srednjih let je tehnično prepričljiva, žirijo pa je prepričala predvsem fotografova sposobnost ujetja izrazov posameznikov raznolikih statusov, ki, rahlo zabrisani za deževnimi okni avtobusov, z žalostjo, prepričanjem, dolgočasjem, vdanostjo v usodo in kopico drugih izrazov strmijo v melanholični deževni vsakdan," so zapisali v obrazložitvi.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se