Copy-art na gradu Podsreda

##IMAGE-2228613##
V galerijskih prostorih gradu Podsreda bodo drevi ob 20. uri odprli kiparsko in grafično razstavo Vita Marina z naslovom 'Počakati, da se lastovke vrnejo'. Razstavo bo spremljala zloženka, besedilo je prispevala umetnostna zgodovinarka Alenka Černelič Krošelj, ki bo avtorja na otvoritvi tudi predstavila. Večer bosta popestrila tenorist Marko Železnik in pianist Martin Šušteršič.
Razstava bo na ogled do 30. avgusta.
Vit Marin je umetniško ime, kiparja in grafika, ki se slovenski javnosti razkriva šele od leta 2006. Rodil se je leta 1929 v Velikem Kamnu v občini Krško.
Življenjska pot ga je vodila po svetu in se ustavila v Nemčiji v mestu Altötting na Bavarskem. Vrsto let je delal kot snemalec; začel je pri Triglav filmu v Ljubljani in svojo poklicno pot zaključil v Nemčiji.
Z umetnostjo se je začel ukvarjati v šestdesetih letih dvajsetega stoletja, ko je sledil modernističnim gibanjem v Ljubljani. V Nemčiji so ga prevzele predvsem nove oblike ustvarjanja grafik, t. i. copy-art, ki mu služi za ustvarjanje grafik, dopolnjenih s skulpturami, oboje pa je potovanje v njegov svet, razpet med stvarnostjo in ideali.
Umetnostna zgodovinarka Alenka Černelič Krošelj je o razstavi zapisala:
''Razstava, naslovljena Počakati, da se lastovke vrnejo avtorja Vita Marina, je vpogled v zadnja leta ustvarjanja grafika in kiparja, ki izhaja iz Slovenije, ustvarja in živi pa v Nemčiji. Vit Marin ustvarja v tehniki copy-art, ki je na Slovenskem redko uporabljena grafična tehnika. Kot sredstvo za dosego cilja uporablja fotokopirni stroj, ki mu omogoča večkratno dodajanje, odvzemanje, oblikovanje struktur in kontrastov, ki so ključni likovni elementi njegovega ustvarjanja.
Iz grafik v kipe prehajajo prvinske oblike, arhetipi osnovnih podob, ki so prav tako del njegovega podzavestnega sveta. Tudi tu je v ospredju ‘zgodba o strukturah', ki jih omogoča obdelava lesa in igra svetlobnih kontrastov.
Ob tem o njegovem vsakdanjem življenju ne vemo veliko, saj je njegova želja, da njegov pogled na svet in njegovo pot ‘govorijo' in razkrivajo njegova dela.
‘Skrivanje' umetnika za delo sicer ni nenavadno, vendar pa gre v primeru Vita Marina za zavestno in trdno odločitev ustvarjalca, ki želi svoje domače okolje seznanjati samo s svojo ustvarjalno identiteto.
Vit Marin je po odhodu v tujino ‘pozabil' na razstavljanje, vendar pa je prevladala želja po predstavitvi vsaj v lastnem okolju oziroma je bila tako močna, da je v letu 2005 začel z iskanjem možnosti za predstavitev svojih del tudi v Sloveniji - tako kot je tudi naslov njegove razstave Počakati, da se lastovke vrnejo. Prva simbolna lastovka se je vrnila leta 2006, ko je razstavljal v Dvorani v parku v Krškem, druga pa mu bo izpolnila željo, da razstavlja v zanj najboljšem prostoru, tik ob njegovem domu, v gradu Podsreda.''
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se