Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Jutri začetek poletnih razprodaj tekstila in obutve


STA
8. 7. 2012, 14.00
Posodobljeno
04. 08. 2012 · 09:50
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

img_6453.jpg
arhiv lokalno.si
Foto: arhiv lokalno.si
img_6449.jpg
arhiv lokalno.si

Slovenski trgovci bodo v ponedeljek začeli s poletno sezonsko razprodajo tekstila in obutve, med katero bodo občutneje znižali cene izdelkov. Večina trgovcev je letos cene izdelkov znižala že pred uradnim začetkom razprodaj v okviru raznih akcijskih ponudb in popustov.

V Zvezi potrošnikov Slovenije potrošnike opozarjajo, da mora biti blago na razprodaji kljub znižani ceni brezhibno, razen če ni posebej označeno, da gre za blago z napako. V primeru, da se izkaže, da ima izdelek stvarno napako, ima potrošnik pravico uveljavljati reklamacijo, prav tako kot v redni prodaji, torej v času izven sezonskih razprodaj.

V primeru, da potrošnik na razprodaji kupi izdelek, s katerim ni nič narobe, pa ga kljub temu ne želite imeti, trgovec takega izdelka ni dolžan sprejeti nazaj. Od poslovne prakse vsakega posameznega trgovca pa je odvisno, kako bo obravnaval potrošnikovo zahtevo. Če trgovec takšen izdelek zamenja, ali izstavi dobropis, se to šteje za dober poslovni običaj.

Za nadzor nad upoštevanjem pravil, ki veljajo za sezonske razprodaje, so pristojne lokalne izpostave Tržnega inšpektorata po Sloveniji.

Največ pritožb potrošnikov v svetovalni pisarni ZPS se sicer vsako leto nanaša na nepravilno označevanje cen popusta oz. na tiste primere, ko trgovci tik pred razprodajo cene izdelkov dvignejo in jih nato ob razprodaji znižajo, s tem pa prikažejo višji odstotek znižanja, ki potrošnike zvabi k nakupu. Takšna poslovna praksa je nepoštena in jo tržni inšpektorat lahko kaznuje.

Objava o uvedbi razprodaje mora vsebovati podatke o vrsti blaga, odstotku znižanja in obdobje trajanja razprodaje. Blago, ki je na razprodaji, mora biti označeno s ceno pred znižanjem in z znižano ceno. Če je odstotek znižanja objavljen v razponu, mora najvišji odstotek znižanja zajemati najmanj četrtino vrednosti blaga, ki je na razprodaji, opozarjajo na Trgovinski zbornici Slovenije.

Pomembno je, da trgovci pred uvedbo popusta ali razprodaje ne dvignejo cen izdelkov in jih nato znižajo z namenom višjega odstotka znižanja, ki privablja kupce, saj gre v tem primeru za navidezna znižanja oziroma za navidezno razprodajo.

V Emporiumu kot tudi Galeriji Emporium kupcem pred začetkom razprodaj nudijo 30-odstotni popust, ob začetku razprodaj pa bodo svojo ponudbo znižali za do 50 odstotkov. Na dan začetka razprodaj bodo Emporium za kupce odprli prej, in sicer ob 9. uri.

V trgovinah Sportine Group že pred začetkom uradnih razprodaj v večini trgovin ponujajo popuste do 50 odstotkov oz. celo do 70 odstotkov. Med razprodajami bodo nadaljevali popuste od 30 do 70 odstotkov, ponudba izdelkov s popusti pa bo še bistveno večja, saj bo dodatno znižana skoraj vsa zaloga izdelkov kolekcije pomlad in poletje. Kot so za STA pojasnili v Sportini, med razprodajami pri njih navadno kupujejo tisti, ki drugače niso njihove redne stranke, a jih pritegnejo zelo ugodne cene. Tovrsten trend opažajo predvsem v zadnjem obdobju.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.