Lendavski grad v znamenju Hundertwasserja in Hasegawe
Na lendavskem gradu se je odprla razstava del dveh umetnikov avstrijskega Friedensreicha Hundertwasserja (1928-2000) in japonskega Shoichija Hasegawe (1929 -) z naslovom Orient in Okzident, Srečanje dveh svetov. Razstava pokaže vzajemni vpliv Vzhoda in Zahoda, in tudi dveh umetnikov, predvsem pa vzporednice in razlike med njima. Lendavski grad bo v njunih barvah sijal vse do septembra.

Na ogled je okoli sto del, grafik, akvarelov, jedkanic, keramike, tudi znamk in drugih predmetov. Razstavljena dela in oba umetnika pa je včeraj podrobneje predstavil umetnostni zgodovinar Atilla Pisnjak in izpostavil, da je rdeča nič razstave srečanje Vzhoda in Zahoda.
Da bi bolje razumeli koncept razstave, pa je potrebno najprej definirati ta dva pojma. »Japonska je v tem primeru Vzhod, Zahod pa je težje definirati, ker ni neka dežela, ampak je v tem kontekstu pojem, ki zajema kulturno, družbeno in politično dogajanje v Evropi in tudi ZDA.«
Svojstveni poti avtorjev sta se križali leta 1961 na Japonskem, kjer je Hundertwasser razstavljal, Hasegawe pa je kmalu za tem odpotoval v Evropo v Pariz, da bi bolje spoznal zahodni svet. Razstava Orient in Okzident prikaže tudi ta drugačna vpogleda na svetova, preko Hasegaweja, ki je bil Japonec, in preko Hundertwaserja, ki je bil Evropejec. Poleg motivnih in tematskih vzporednic in razlikovanj med vzhodom in zahodom nam razstava približa tudi tehnike, ki opredeljujejo avtorje v neki regiji.
To je deseta razstava iz cikla Velikani svetovne likovne umetnosti na lendavskem gradu, s katerim so pričeli pred desetimi leti in tedaj pripravili razstavo del Vasarelyja, z razstavami pa bodo nadaljevali tudi v prihodnje. Hkrati je šesta razstava iz bogate zasebne likovne zbirke Richarda H. Mayerja, za katero so si prizadevali več let, je povedal Dubravko Baumgartner, direktor Galerije-Muzeja Lendava.
