Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Kako pripraviti otroka na negotovo prihodnost?


Janika Plisson in Alenka Murgelj
19. 12. 2016, 11.50
Posodobljeno
20. 12. 2016 · 10:13
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

_s__1_.jpg
Arhiv Lokalno.si
_s (1)
_s__4_.jpg
Arhiv Lokalno.si

V Knjižnici Mirana Jarca je na pobudo Iniciative Waldorf Novo mesto ponovno gostoval Godi Keller, samostojni mednarodni predavatelj, pisec in učitelj, pa tudi strokovni sodelavec javnih in zasebnih šol ter vrtcev. Svojo pestro mednarodno pedagoško pot je začel pred več kot petintridesetimi leti in deluje na Norveškem, Švedskem, Danskem, Hrvaškem, v Sloveniji, Estoniji, Islandiji, Latviji in drugod. V slovenščino je prevedena njegova knjiga S srcem v šoli, v Sloveniji pa vodi tudi 'Šolo za starše'. V Novo mesto so ga povabili novomeški waldorfski vzgojitelji in učitelji, ki jih je med študijem waldorfske pedagogike Keller prepričal, da o svoji vlogi vzgojitelja ali učitelja lahko razmišljajo drugače.

Beseda je tekla o tem, kako otroke pripraviti na prihodnost, ki je danes izrazito negotova. »Nihče od nas ne ve, kakšna bo prihodnost nas in naših otrok, zato jih na to ne moremo pripraviti, lahko pa jih opremimo in spodbudimo, da se bodo z izzivi znali spoprijemati,« je poudaril Keller in spregovoril o tem, katere življenjske veščine morajo pri otrocih gojiti učitelji in starši, da bodo zrasli v srečne in odgovorne ljudi. »Otroci že imajo vse veščine, darove in talente, torej vse, kar potrebujejo za življenje. Najti moramo le pravo pot, kako jih spodbujati.« Kljub temu, da odraščajo v svetu tekmovalnosti, ki mu je podvržen tudi naš šolski sistem, je nujno, da poskrbimo, »da otroci razvijejo močno voljo in veselje do življenja, ustvarjalnost, ohranijo radovednost in zaupanje, da zgradijo pozitivno samopodobo, so odprtega duha ter razvijejo socialne veščine.«

Danes je bolj kot kdajkoli pomemben dialog in sodelovanje. Sodobna šola ne more delovati brez staršev, prav tako pa tudi starši potrebujejo učitelje. Le povezani lahko najbolje razumemo potrebe otroka in delujemo najboljše v korist otroka in skupnosti. Vsi se moramo zavedati, da najpomembnejše stvari v šoli niso merljive in da tako nista merljiva niti kakovost šole niti šolskega sistema. V šoli za življenje pa je bolj kot uspeh pomembno gojenje odnosov do sočloveka, do narave, do vseh živih bitij.

Če vas zanima več oz. želite stopiti v stik z Iniciativo Waldorf Novo mesto, lahko pišete na marinacujnik@gmail.com ali janikapetrov@yahoo.com.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.