Danica Zorin Mijošek: Pomembno je delati napake
S podjetnico Danico Zorin Mijošek o začetku njene poslovne poti, o padcih, potrebnemu značaju za uspeh ter o sodobnih izzivih v kozmetični industriji-

Kozmetika Afrodita je že več kot 50 let prisotna na kozmetičnih policah zadovoljnih uporabnic in uporabnikov doma in po svetu. Za postavitev tega lepotnega imperija je zaslužna Danica Zorin Mijošek, ki še vedno postavlja standarde v kozmetični industriji. Karizmatična dama. V sebi nosi izjemen pogum in neustrašnost ter veliko ljubezen do tega, kar počne, zato tudi, kot pravi sama, zanjo nobena težava ni nepremagljiva,
Za vami je izjemna in dolga podjetniška pot. Svoj prvi kozmetični salon ste odprli, še preden ste dopolnili 18 let. Kako vam je to takrat uspelo, kdo vas je podpiral?
Uspelo mi je z jasno zastavljenim ciljem, da se po opravljenem šolanju za kozmetičarko vrnem v Rogaško Slatino in leta 1970 začnem lastno prakso. Izhajam iz podjetniške družine, oče me je navdihoval, pa tudi usmeril v podjetništvo. Od tu izhajajo moj podjetniški duh, vztrajnost in poslovni pogum. Oče je bil moj življenjski vzornik, naučil me je spoštovati in ceniti delo, predvsem pa me je naučil poslovnega poštenja.
Medtem ko ste opravljali delo v svojem kozmetičnem salonu, ste ugotovili, da na trgu ni dovolj kakovostnih izdelkov za nego kože. Želeli ste si več. In začeli izdelovati lastne kreme. Nam poveste več o tem, kako ste se tega takrat lotili?
Od nekdaj imam občutek za kozmetiko. Odraščala sem z babico, ki je iz zelišč pripravljala različne zdravilne pripravke in se veliko negovala. Rada sem jo opazovala in predvsem občudovala njene dišeče kreacije. Svet zelišč me je fasciniral in v glavi so se mi porajale prve recepture za kozmetične izdelke. Za uporabo kozmetike me je navdušila mama, spominjam se, da je redno uporabljala masko za nego obraza, zato je imela izjemno gladko, skoraj porcelanasto polt.

Skopa ponudba kozmetičnih izdelkov na trgu je bila razlog za izdelavo prvega izdelka za nego obraza – kamilične kreme, ki je pomenila temelj razvoja kozmetike, združene pod blagovno znamko Kozmetika Afrodita. Kamilična krema je še vedno stalnica Afroditine prodajne ponudbe. Nežna, a učinkovita receptura za nego razdražene, občutljive kože je nastala iz potrebe v kozmetičnem salonu, kjer sem po postopku kozmetičnega čiščenja obraza potrebovala nekaj nežnega za hitro pomiritev razdražene kože. Zaradi blagodejnosti in vlažilne moči so jo seveda stranke želele uporabljati tudi doma.
Prvi izdelek, s katerim ste prvič prepričali trg, je bila torej kamilična krema za obraz. Kateri pa so ji sledili?
Tej kremi so sledili preostali negovalni izdelki, ki sem jih potrebovala pri delu v kozmetičnem salonu: odstranjevalec laka za nohte, kamilična krema za roke …
Ste pa na svoji poslovni poti zagotovo naleteli tudi na številne ovire. Katera je bil največja? In kako vam jo je uspelo preskočiti?
V več kot 50 letih poslovanja se mi zdi, da je kar vsako desetletje prineslo kakšen večji pretres, iz katerega je Kozmetika Afrodita prišla kot zmagovalka.
Vendar ne morem mimo razpada bivše skupne države leta 1991, ker sem takrat skoraj čez noč izgubila svoje ključne kupce.
Samo moja vztrajnost in pozitivna naravnanost sta mi pomagali prebroditi izjemno težke razmere in ogromen izpad denarnih tokov.
Ste se kdaj v življenju na svoji poslovni poti ustavili in želeli odnehati?
Ne, nikoli. Po naravi sem pozitivno naravnana in človek, ki se ne boji izzivov, sem zelo vztrajna.

Kako premostite vse težave? Kje najdete navdih in v končni fazi tudi psihično podporo?
Težave so pri delu vedno prisotne, je pa odvisno, kako jih vzameš. Delujem vedno pozitivno. Nastale razmere pregledam, razmislim o vzrokih ter poskušam najti rešitev. Za navdih ni bojazni, saj je kozmetika moja ljubezen, vir navdiha in neizčrpne energije.
Če to, kar delaš, delaš s srcem, ni nobena težava nepremagljiva.
Ste oseba, ki je že desetletja aktivno vključena v poslovno in družbeno dogajanje. V tem času ste se srečali z različnimi izzivi in spoznali različne obraze uspeha. Kaj danes za vas pomeni uspeh?
Če sem čisto iskrena, javnost bolj prepozna moj uspeh kot ga sama. Meni se zdi, da je uspeh povezan s trudom, vloženim v delo. Bolj kot uspeh govorim o doseženih ciljih in dobrih rezultatih.

Kakšne značajske lastnosti mora imeti človek, da mu uspe? Kakšna oseba ste vi? Bi morda lahko rekli, da ste pogumnejši od številnih?
Mislim, da so za uspeh potrebni delavnost, vztrajnost in pogum.
Sama sodim med pogumnejše, neustrašne, bi rekla, saj v preprekah prej vidim izziv kot pa oviro.
Vsako uspešno podjetje potrebuje dobrega gospodarja, ste povedali sami. Kako pa se naučiti dobrega gospodarjenja? Kako ste se ga vi?
Dobrega gospodarjenja se naučiš samo s prakso. Seveda ti lahko marsikdo svetuje in pomaga odstranjevati ovire na poti, vendar se najbolje naučiš z lastno prakso.
Menim, da je bolj pomembno delati napake, ker se iz njih nekaj naučiš, kot pa da jih niti ne poskusiš narediti.
Na svoji poslovni poti sem seveda naredila tudi kakšno napako, ampak nikoli ni bilo tako hudo, da je ne bi mogla popraviti.

Kateri so vaši največji podjetniški izzivi danes? Je trg danes bolj zahteven kot nekoč?
Trg je zagotovo bolj zahteven. Konkurenca je izjemno velika in močna, stranke so vse bolj zahtevne, prav tako pa so se spremenile prodajne poti. Medtem ko smo v minulih desetletjih ljudje delali posel, je danes drugače. Digitalni svet s prodajnimi številkami in rezultati nam kroji življenje. Vse manj je osebnega pristopa v poslovanju, kar ni prav, saj proizvajalci delamo za kupce in njihove potrebe ter pričakovanja in bi bilo logično, da smo nenehno v stiku.
Globalni trend podpira oz. agresivno spodbuja potrošnjo, zato moramo proizvajalci nenehno slediti trendom in razvijati nove izdelke.
Kupci želijo izdelke, primerne potrebam njihovega stanja in tipa kože, lojalnosti tako rekoč ni. Če jim izdelek ne ustreza, ga pač zamenjajo z drugim, ponudba je izjemna.
In če jih ne ponudimo mi, pod našo blagovno znamko, nastopijo drugi. Konkurenca je velika in prodorna. Ker beležimo izjemen razvoj znanosti in tudi inovacij na kozmetičnem trgu surovin, namreč ni težko kreirati novih izdelkov. Tako je tudi pri nas v hiši razvoj vsaj 50 novih izdelkov na leto postal naša stalnica.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se