Rene je imel samo 13 let in mamina smrt ga je hudo zaznamovala. Težava je bila še hujša, ker se je pod depresijo in uporništvom skrivala želja po spremembi spola. Ko sem zdaj po daljšem času prvič namesto Reneja videla 22-letno Liliette, me je presenetilo, kako zelo je na videz podobna svoji mami. Že na začetku pogovora, ko sva govorili o študiju, pa je postalo jasno tudi, da ima po mami poleg ljubezni do glasbe tudi veliko željo po znanju.
Ste pred diplomo iz marketinga, a imate že nove načrte: v Avstrijo greste študirat kemijo. To me je spomnilo na vašo mamo, ki je v zrelih letih vpisala študij psihologije in umrla tik pred končanim doktoratom.
Rada se izobražujem. Že od otroštva sem v mednarodnih šolah, tako da je angleščina jezik, ki ga najbolj obvladam, zato nisem omejena na Slovenijo. Imam že certifikat za poučevanje angleščine, ki sem ga pridobila v Pragi. Jezike imam rada, zdaj se intenzivno učim tudi korejskega. Marketing pa sem študirala na Danskem.
Naslednje leto bo že deset let od smrti vaše mame. Komaj 13 let ste imeli, ko se je poslovila in vaš svet postavila na glavo. Ker je bolezen odkrila zelo pozno, je bil za vse vas njen odhod velik šok, kajne?
Zanimivo je, da sem imela prvih nekaj let pravo averzijo do njene glasbe. Zame je bilo preveč boleče sploh slišati njen glas. Z mamo sva si bili res zelo blizu, saj je bila ves čas doma, ob meni. Nisem je doživljala kot megazvezdo, saj je zadnje pesmi posnela že leta 2004. Morda je kak otrok v šoli kdaj kaj omenil, sicer pa je bila zame samo mama. Večkrat rečem očetu, da je največja tragedija, da je sploh nisem poznala kot celostno osebo … Potem pa je bilo nenadoma prepozno. Sicer pa smo se včasih šalili, da je bila kot navigator – doma je imela vse pod nadzorom. In ko je umrla, sem ostala brez te točke, ki me je definirala v otroštvu. Očeta sem poznala bolj logistično, če lahko tako rečem, zato sva imela dolgo pot, da sva se sploh spoznala. Dokler je bila z nami mama, se je osredotočal na posel, saj smo bili staromodna, tradicionalna družina. Mama oskrbuje, oče priskrbuje. Čeprav se je po njeni smrti izkazalo, da so nekateri sorodniki zunaj naše primarne družine nanjo gledali kot na kravo mlekarico. Nisem dobila občutka, da bi bili ponosni na vse, kar je naredila, ampak jih je njen odhod bolel predvsem zaradi finančne izgube, saj je mama rada vsem pomagala. Kar zmrazi me, ko se spomnim na ta odnos. Veste, da me sorodniki po njeni strani v zadnjih desetih letih niso niti enkrat poklicali!
To se mi zdi pa neverjetno, saj vem, kako zelo pomembna je bila širša družina za Simono.
Iz otroštva se spomnim, kako so jo pogosto klicali s svojimi težavami in jih je mama poskušala reševati. Jah, pri nas žal ni tople zgodbe.
Rekli ste, da sta imela z očetom dolgo pot, da sta se spoznala. Ampak vi ste se morali tudi sami bolje spoznati, kajne?
Zame je bilo vse jasno že od malega, tako da sem to hitro povedala očetu. Ker je bilo to kmalu po mamini smrti, je bilo zanj to še dodaten šok. Čez noč je vse mogoče padlo nanj: ostal je brez žene, z dvema otrokoma, ki sva vsak po svoje posebna …
Novica, da se otrok v svojem telesu ne počuti dobro, je za vsakega starša težka.
Ja, vsakega starša skrbi za otroka. Ampak že odkar pomnim, vem, da mi nekaj ni bilo prav. Ni bilo tako, kot bi moralo biti.
Nadaljevanje ekskluzivnega intervjuja si lahko preberete v reviji Jana, št. 39, 24. september 2024.
PRAVILNIK O CITIRANJU
Vse vsebine, objavljene v reviji Jana, so zaščitene. Uporabljati se smejo zgolj v obsegu in na način, kot ju določa zakonodaja, ki ureja varstvo avtorskih pravic, in v skladu s pogoji uporabe vsebin, kot so opredeljeni v nadaljevanju:
Pri citiranju ali povzemanju vsebin, objavljenih na necenzurirano.si, morate navesti vir oziroma avtorja vsebine.
-
Dovoljeno je citiranje in povzemanje vsebin revije Jana v razumnih mejah. Dolžina citata ali povzemanja ne sme presegati 33 odstotkov dolžine izvorne citirane ali povzete vsebine, objavljene v reviji Jana. Daljše povzemanje vsebine ali citiranje v tiskanih ali elektronskih medijih je dovoljeno le po predhodni odobritvi in z izrecnim pisnim soglasjem uredništva.
-
Komercialna uporaba vsebin, objavljenih v reviji Jana, ni dovoljena brez pisnega soglasja uredništva oziroma avtorja.
-
Vsebine, fotografije ali grafična orodja, objavljena v reviji Jana, je prepovedano zajemati v baze podatkov v elektronski ali papirnati obliki brez pisnega soglasja uredništva oziroma avtorja.
-
Uporaba vsebin, objavljenih v reviji Janai, za izključno osebno ali nekomercialno rabo je dovoljena le ob navedbah vira oziroma avtorja in ob upoštevanju zakonodaje, ki ureja avtorske pravice.
-
Državna uprava, občinske uprave in organi s pooblastili, sodišča ter zakonodajalec smejo uporabljati za potrebe svojega dela v upravnih, sodnih ali parlamentarnih postopkih avtorska dela brezplačno. Navedenih vsebin ne smejo posredovati tretjim osebam, ki niso stranka postopka, ki ga vodijo, in ne smejo jih uporabljati brezplačno za svoje lastne zaposlene ali pogodbene sodelavce.
-
Uporaba vsebin, objavljenih v reviji Jana, za pripravo in posredovanje tako imenovanih kliping sporočil je dovoljena le ob predhodni sklenitvi pisne pogodbe.