Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Je država pozabila na otroke s posebnimi potrebami?


Dženana Kmetec
17. 5. 2020, 21.34
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli

Starši otrok s posebnimi potrebami so zaskrbljeni, saj njihovi otroci niso med tistimi, ki bodo v ponedeljek sedli v šolske klopi. V njihovem primeru ne gre zgolj za učni proces, pač pa tudi za druge aktivnosti, ki se v šoli izvajajo in pomembno vplivajo na njihov razvoj, kot so fizioterapija, delovna terapija in logoped. »Številni otroci so v zadnjih dveh mesecih nazadovali v razvoju, mi namreč nismo strokovnjaki na teh področjih. Preveč bo žrtev, takšnih in drugačnih. Otroci nujno potrebujejo tako pomoč kot socializacijo,« pravi Vanja Ropič, mama Vida Knehtla iz Ptuja.

1589466923_dz-vid.jpg
Arhiv Štajerskega Tednika

Okrožnica ministrstva z navodili kdo in pod kakšnimi pogoji se v ponedeljek, 18. maja, vrača v šolske klopi, je starše otrok s posebnimi potrebami šokirala. Prepričani, da bo tudi Slovenija, po vzoru številnih drugih držav, med prvimi nazaj v šolske klopi poslala prav njihove otroke, so doživeli hladen tuš. Akcija, ki je sledila, je stekla spontano, zbrali so se in na ministrstvo za izobraževanje poslali dopis. Zapisali so, da so zelo zaskrbljeni in da takšne odločitve politike njihove otroke spravljajo v povsem neenakovreden položaj z drugimi.

Starši so izčrpani, hkrati pravijo, da je vrnitev v šole nujna za otroke: »Pomembno je, da se tudi ti otroci vrnejo v šolo, ker je klima v okolju zadnja dva meseca na njih vplivala zelo slabo, ker so zelo dolgo obdobje brez prepotrebnih terapij in defektoloških obravnav, ki so jim na voljo v šoli, ker so iztrgani iz svoje dnevne rutine. Ker jim je ta domača, je to poslabšalo njihovo razpoloženje, prav tako zdravstveno stanje (spastičnost, epileptični napadi, napadi panike, agresije, otožnosti, apatičnosti …). On-line šolanje nikakor ne pride v poštev za omenjene otroke, saj večinoma nimajo sposobnosti in koncentracije za delo brez vodstva strokovnjaka – defektologa, prav tako staršev 'ne ubogajo'. Učiteljica v razredu jim namreč predstavlja veliko več, kot opiše to ta beseda. Starši nismo usposobljeni za takšne vrste šolanja, saj ti otroci potrebujejo posebne pristope, prav tako starši nismo fizioterapevti, logopedi itn., kar se pa sedaj od nas seveda pričakuje,« pravi Ropičeva, predsednica sveta staršev OŠ Gustava Šiliha Maribor.

Izgovorov ni …

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.