Prihaja višja cestnina za tovornjake, ki bolj onesnažujejo okolje
S 1. novembrom se začenja nov način zaračunavanja cestnine za tovorna vozila, težja od 3.500 kg. Njena višina bo odvisna od emisijskega razreda CO2.

To pomeni, da bodo vozila, ki bolj onesnažujejo okolje, plačevala več. Spremembe je prinesel zakon o cestninjenju, ki je začel veljati decembra lani, danes je vlada sprejela še splošni splošni akt o cestninjenju.
Prilagoditev sistema DarsGo glede na emisije CO2
Zakon v slovenski pravni red prenaša evropsko direktivo, katere namen je večje upoštevanje vpliva tovornega prometa na okolje. Obstoječi sistem cestninjenja DarsGo se tako prilagaja z uvedbo petih emisijskih razredov CO2, pri čemer je najnižji emisijski razred CO2 1, najvišji pa CO2 5.
Zakon je bil usklajen s predstavniki prevoznikov v Gospodarski zbornici Slovenije in Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije.
Postopki za razvrščanje vozil in potrebna dokazila
Splošni akt o cestninjenju podrobneje opredeljuje postopke za razvrščanje vozil in dokumente, ki jih morajo uporabniki predložiti za uvrstitev v posamezen razred. Emisijski razred CO2 1 bo veljal za vsa vozila, za katera uporabniki ne bodo oddali vloge za dodelitev višjega razreda, ne bodo predložili ustreznih dokazil ali pa podatki iz dokumentov ne bodo izpolnjevali pogojev za višji razred.
Dražja tudi vožnja skozi predor Karavanke
Vlada je zaradi tehnične povezanosti spremenila tudi več drugih aktov s področja cestninjenja. Spremenjena je tudi uredba o cestnini za uporabo cestnega predora Karavanke, kjer se bo v skladu s sporazumom z Avstrijo in zaradi indeksacije cestnine vožnja za osebna vozila s 1. januarjem 2026 podražila za 2,45 odstotka in bo stala 9 evrov z DDV.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se