Gorjanci niso obvoz za tuje tovornjake: Vsi se strinjajo, da je dovolj
Belokranjci zahtevajo prepoved tranzitnega prometa tujih tovornih vozil čez Gorjance. Do zdaj so pod peticijo zbrali skoraj 1.500 podpisov.

Ovinkasta, ozka in ponekod nepregledna državna cesta, ki vodi iz Metlike čez Gorjance proti Novemu mestu, zaradi dotrajanega vozišča, kolesnic, udarnih jam in poškodovanih bankin predstavlja nevarnost za vse udeležence. Največjo težavo pa povzroča gost tranzitni promet tujih težkih tovornjakov, ki se po cesti valijo, da bi se izognili plačilu cestnine na avtocesti.
»Kar se tiče lokalnih vozil – naj vozijo, to je logično in sprejemljivo. Toda tranzit, kamioni z albanskimi, s turškimi, z bosanskimi in drugimi registracijami tu nimajo kaj iskati. Vozijo samo zato, ker je cesta krajša in ker se izognejo plačilu cestnine. Na koncu je oškodovana tudi država, ker cestnine ne prejme,« opozarja Franc Mišmaš iz Trnovca pri Metliki, pobudnik ustanovitve Civilne iniciative za Metliko
Ta zbira podpise za omejitev tovornega prometa tujih tovornjakov na tej cesti. Do zdaj so zbrali več kot 1.200 podpisov, število Belokranjcev, ki se spoprijemajo z enakimi težavami, pa iz dneva v dan narašča, zato bo kmalu preseglo 1.500 in še več, poudarja Mišmaš.
Kolone
Tovornjaki s tujimi registrskimi tablicami ob počasni vožnji ustvarjajo dolge kolone, možnosti za sprostitev prometa pa ni. Posledica so nevarna prehitevanja na nepreglednih delih cestišča.

V zimskem času se razmere še poslabšajo – ob sneženju tovornjaki z neustrezno opremo pogosto obtičijo, takrat pa nastanejo nepregledne kolone, zastoji pa trajajo tudi več ur.
Med poletnimi počitnicami je gneča še večja zaradi turistov, zato se potovanje med Metliko in Novim mestom precej podaljša. Posebej za delovne migrante je vožnja čez Gorjance vse bolj nevarna in dolgotrajna, zato pogosto uporabljajo stranske, daljše poti.
»To cesto, ki preprosto ne prenese takšne obremenitve, skozi naše vasi letos zelo počasi obnavljajo, ko pa se v prometu znajdejo še tovornjaki, je v konicah pravi kaos,« poudarja Mišmaš, s katerim se strinjajo tudi prebivalci drugih naselij.
Po njihovih besedah se čez Gorjance vsak dan vali kolona nekaj tisoč vozil; med njimi je skoraj polovica tovornjakov iz Albanije, Bolgarije, Grčije, Bosne in Hercegovine, iz Hrvaške …
Ta cesta in tudi sama Metlika sta bili precej obremenjeni že v času schengenske meje na Kolpi. Od takrat se je število tovornih vozil tujih prevoznikov še povečalo.

Tudi občina
»Pričakujemo, da bo Ministrstvo za infrastrukturo upoštevalo naše zahteve, ki niso od včeraj. Kar predlaga civilna iniciativa, je tudi stališče občine, torej, da se tuji tovorni promet umakne s te ceste in preusmeri na avtocesto,« pravi metliška županja Martina Legan Janžekovič.
»Te ceste ne želimo zapreti, čeprav bi jo lahko. Hočemo mirnejše življenje in pravično ureditev. Želimo, da pristojni ukrepajo in omogočijo varnost domačinov. Dovolj je bilo,« še poudarja Mišmaš.
Pobudniki bodo podpise posredovali ministrstvu in direkciji za infrastrukturo. Prepričani so, da bo glas ljudstva močnejši od dozdajšnjih neuspešnih prizadevanj občine. »Ne gre za politiko, gre za varnost in normalno življenje,« dodajajo.
E-novice · Dolenjska
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se