© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 3 min.

Nikoli nisi prestara za supermanekenko


Jelka Sežun
22. 8. 2016, 23.00
Posodobljeno
09. 08. 2017 · 10:00
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Vzpon srebrnih panterk

stare_modelke_Maye musk-POT.jpg

Ste dobro ohranjena gospa v najlepših letih, morda že upokojena, ki ima veliko časa in premalo denarja? Odlično, potem se lahko lotite nove, zelo donosne kariere: postanite fotomodel. Še nikoli ni bilo toliko zanimanja – in toliko dela! – za fotomodele, stare čez petdeset, šestdeset, tudi osemdeset let. Celo kakšna stoletnica se znajde pred fotografskim objektivom.

Ne, nikakor nočemo reči, da bodo anoreksične najstnice – kot manekenke za odraslo modo delajo že tudi desetletnice – z modnih brvi zdaj zdaj spodrinile srebrnolase osemdesetletnice. Toda na modnih straneh revij, v oglasih in katalogih se vse bolj pojavljajo tudi gospe, ki bi jim prisodili, da so že zdavnaj v pokoju. Pa niso. Še vedno so lepe, še vedno zaželene in še vedno odlično zaslužijo. Ne gre le za poklicne manekenke, ki so se pozabile upokojiti, med srebrnimi panterkami v fotografskem studiu je veliko takih, ki so manekensko kariero prekinile sredi svojih dvajsetih, desetletjapozneje, ko so njihovi otroci že zdavnaj odrasli, pa so se kot šestdeset- ali sedemdesetletnice znova vrnile k poziranju. Nekatere sploh nikoli niso bile manekenke, pozirati so začele šele kot zrele ženske, in so pri tem presenetljivo uspešne. Iz več razlogov – predvsem zato, ker so ustvarjalci reklam spoznali, da so starejši kupci bolj dojemljivi, če jim njim primerne izdelke ponuja oseba njihovih let, ne pa dvajsetletnica, malo pa zato, ker je kultura mladosti stopila korak nazaj in so ljudje odprti tudi za ne več mlada telesa in za obraze, ki niso povsem brez gub. In poleg tega so današnje ženske v zrelih letih veliko bolje ohranjene kot so bile tiste dvajset, trideset let nazaj.

Vzdržujte strop v dnevni sobi: kdo je lahko starejši fotomodel? Vsakdo, pravijo, nekaj pravil je pa vendarle treba upoštevati. Najprej in predvsem pa tole, ne glede na to, koliko let v resnici štejete, jih morate kazati manj. Kakšen kilogram več je dovoljen, starejše mankenke si lahko privoščijo konfekcijsko številko 40 in pas z obsegom 70 centimetrov. Kar je precej več, kot dovolijo mladim boginjam manekenskih brvi, seveda pa so tudi starejše mankenke še vedno suhice. Še vedno laže dobi delo starejša mankenka, pravijo, kot pa debeluška.

Ni treba, da ste kozmetično popravljeni – pomaga pa. Ko so petinosemdesetletno Carmen Dell’Orefice, mankenko z najdaljšim stažem na svetu, vprašali, ali je kdaj obiskala plastičnega kirurga, je odgovorila, ne povsem naravnost, a povsem jasno: »Če bi se vam v dnevni sobi na stropu krušil omet, mar ga ne bi popravili?« Vedeti morate tudi, da je brezhibni videz starejših manekenk v oglasih predvsem plod mnogih ur vrhunskega lličenja, friziranja in retuširanja, pa seveda skrbnega osvetljevanja pri fotografiranju. Pod vsem tistimi plastmi pudra je še vedno starejša gospa. Čedna in dobro ohranjena, pa vendarle ženska s starostnimi pegami in gubami.

Tudi če ste za svoja leta še tako privlačni, svarijo, ne bodite preveč seksi. Navajajo izkušnjo fotografa Roberta Aguilarja, ki je pred nekaj leti fotografiral dva mladca, ki se slinita nad starejšo damo. Revija, ki je naročila fotografije, jih ni hotela objaviti, češ da so preveč »seksualno agresivne«. Starejše gospe nas pač preveč spominjajo na naše mame in mame, to se ve, ne smejo biti seksi. O tem pripoveduje tudi Jacky O'Shaughnessy, 64 let, ki se je pred nekaj leti slikala z razkrečenimi nogami (apopolnoma oblečena), pa so jo kritizirali, da je »neokusno« videti žensko njenih let v takem položaju.

Od smrklje ne kupim: starejše mankenke – pravzaprav so med njimi tudi moški, a jih je malo – ne počnejo vsega, kar delajo njihove mlajše kolegice. Razen nekaj izjem ne sodelujejo več na modnih revijah, večinoma delajo za kataloge, za spletne publikacije in za tiskane oglase. Obstaja nekaj izdelkov, ki jih nikoli ali pa le zelo redko oglašujejo sivolase gospe – med temi so avtomobili, mobilni telefoni, draga kozmetika in visoka moda.

In vendar je pred nekaj leti anketa med ženskami nad 35 let pokazala, da je za 200 odstotkov bolj verjetno, da bodo kupile izdelek, če ga reklamira nekdo njihovih let. So reklamne agencije gledale stran? So poslušale samo z enim ušesom? Očitno – kreativni direktorji so v veliki večini moški. Mladi moški. Ki razmišljajo drugače. Toda počasi tudi oni spoznavajo, da starajoče se prebivalstvo noče več gledati samo najstniških obrazkov, vse bolj zahteva, da tisti, ki jim izdelke prodajajo, odsevajo njih – njihova leta in njihove gubice okrog oči.

Fotomodeli nad 45 let ne bodo nikoli izrinili dvajsetletnic s prestolov supermanekenk – apo drugi strani se jim odpira vse več novih priložnosti. Pa še konkurence je bistveno manj kot pri mladih. Mlajše manekenke starejše kolegice dobro sprejemajo, poročajo gospe s terena. Nanje ne gledajo kot na kokurenco, vidijo jih kot primer lepega staranja, ki jim daje upanje.

Več v Zarji št. 34, 23.8.2016


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.