Jana
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 3 min.

Delaj, kar govoriš!


Miša Čermak
29. 7. 2014, 07.15
Posodobljeno
09. 08. 2017 · 09:57
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Podjetje, ki lepo dela z zaposlenimi, se zaveda, da je človek največji kapital, zadovoljen delavec pa najboljša možna naložba, pravi direktor Studia Moderna, sicer sociolog Duško Kos.

Delaj, kar govoriš!

Že v dvigalu uspešnega podjetja, ki zaposluje sedem tisoč (!) ljudi, od tega v Sloveniji štiristo petdeset, človek opazi usmerjenost in vrednote lastnika, najbogatejšega Slovenca. Prostor ni namenjen oglasom ali obveščanju o obveznostih, temveč informacijam o brezplačnem dermatološkem predavanju za uslužbence, o hoji po stopnicah namesto uporabe dvigala, informacijam torej, ki spodbujajo ohranjanje zdravja, napeljujejo na sprejemanje odgovornosti za lastno življenje, k aktivnostim, ki so – če verjamete ali ne – konec meseca nagrajene z zabojčkom ekoloških pridelkov slovenskih proizvajalcev. Ker se podjetje, ki lepo dela z zaposlenimi, zaveda, da je človek največji kapital, zadovoljen delavec pa najboljša možna naložba, pravi direktor Studia Moderna, sicer sociolog Duško Kos.

Sedemnajst let delate v Studiu Moderna, zadnjih osem let ste direktor – in več kot le to, ste širše odgovorni.

S sodelavkami in sodelavci skušamo prispevati k družbeni odgovornosti podjetja. Že od začetka skuša miselnost, da se dela dobro za ljudi tudi širše, vcepljati Sandi Češko, ki je ob zelo uspešni podjetniški karieri ohranil izjemno velik socialni čut. Ta se kaže v njegovih prizadevanjih zunaj in znotraj podjetja. V podjetju je treba namreč sprejemati več tipov odločitev: so takšne, ki jih sprejemamo z velikim veseljem, ki predstavljajo izziv in perspektivo, kdaj pa kdaj pa so tudi drugačne. Sandi nas pri teh odločitvah, ki zadevajo status naših sodelavcev in sodelavk, vedno usmerja  k temu, da poiščemo zgornji rob njihovih pravic ali pa naredimo več, kot zahteva zakon.

Se pač zaveda, da smo ljudje povezani ne glede na socialni status. Se zato v podjetju ukvarjate tudi s socialnim podjetništvom, semeni, šolskimi vrtovi ...?

Točno tako. Na področju družbene odgovornosti  delujemo na dva načina: razvijamo družbeno odgovornost z našimi zaposlenimi in zanje – podpiramo različne družbenoodgovorne iniciative, društva in po najboljših močeh pomagamo z donacijami RK in Karitas;  zaradi davčne zakonodaje ne moremo pomagati posameznikom. Hkrati spodbujamo zaposlene k dobrodelnosti: vsak konec leta zbiramo sredstva za pomoč lokalnim dobrodelnim organizacijam v Zasavju, ob zadnjih katastrofalnih poplavah na Balkanu smo z našimi podjetji in sodelavci na Hrvaškem, v Bosni in Srbiji donirali  blago v vrednosti več kot 150.000 evrov, zaposleni in podjetja pa so zbrali več kot 10.000 evrov za finančne donacije.

Verjetno ste, glede na to, da je Sandi Češko na vrhu lestvice najbogatejših Slovencev, zasuti s prošnjami?

Tako je, zato smo pogosto v zadregi, saj je najteže reči nekomu ne, zavrniti prošnjo – to je najbolj frustrirajoča izkušnja zame osebno in za vse odločujoče v teh zadevah. Zato smo pred letom in pol v naši spletni trgovini razvili posebno aplikacijo, ki ji pravimo Objem topline; tja usmerimo vse prošnje društev, združenj, iniciativ in spodbujamo obiskovalce naše spletne strani. Oni glasujejo in odločijo, katero društvo ali iniciativa naj dobi pomoč. Vsak mesec podpremo od dve do tri iniciative v skupnem znesku 1000 evrov. Ker smo pridobitna organizacija in imamo omejitve,  smo ustanovili zavod, ki je v celoti namenjen širjenju najboljših praks družbene odgovornosti.

V kakšnem smislu?

Osredotoča se na tri področja: zdravstveno opismenjevanje, razvoj in spodbujanje socialnega podjetništva ter razvoj in spodbujanje samooskrbe s hrano. V okviru slednje – glede na naravne danosti in v primerjavi s sosednjo Avstrijo so rezultati porazni! – smo se z iniciativo Z vrta v službo lotili hitrejše in neposrednejše izmenjave hrane med proizvajalci in potrošniki. Našim zaposlenim omogočamo, da kupujejo hrano neposredno od proizvajalcev,  preverjenih kmetov.

Slišala sem, da brez zaslužka za podjetje, zakaj?

Res je. Ob vedno intenzivnejšem delovnem tempu je usklajevanje vseh obveznosti – tudi družinskih – vse bolj zahtevno, zato kot podjetje skušamo pomagati zaposlenim, da kar najenostavneje pridejo do zdravih, kakovostnih živil po sprejemljivi ceni. Tudi sam kupujem, super je kozje mleko, siri, kruh, sveža zelenjava in sadje ... Vsak si zabojček sestavi sam. Za zaposlene v okviru društva Best organiziramo tudi rekreativne dejavnosti: spodbujamo jih, da hodijo po stopnicah peš, ponujamo vadbo joge, pohode in predavanja o zdravem življenju. Prav zdaj smo imeli predavanje o tem, kako brati deklaracije na živilih.


Več preberite v tiskani Jani (št. 30, izid: 29. 7. 2014).


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.