Dober tek
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Čas branja 1 min.

Zakaj je treba pravočasno odpovedati rezervacijo v gostilni


Urška Petelin
9. 4. 2025, 05.50
Posodobljeno
06:28
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Gostje, ki rezervirajo, a ne pridejo, predstavljajo velik izziv v gostinstvu – to ni le nevšečnost, temveč tudi vprašanje spoštovanja gostinca in hrane.

negley-stockman-3e_i3-KLhe4-unsplash.jpg
Unsplash
Vedno več restavracij se odloča za sistem izključno elektronskih rezervacij.

Minil je Teden restavracij, ki je za sodelujoče gostince eno najbolj intenzivnih obdobij v letu. Tokratna izvedba je znova dosegala rekorde v številu gostov, najbolj zaželene restavracije pa so prosta mesta zapolnile že v nekaj urah po odprtju rezervacij.

Medtem ko so se gostje ubadali predvsem s tem, ali bodo imeli ob rezervaciji dovolj hitre prste in ali bi naročili tudi dodaten hod in vinsko spremljavo, so imeli gostinci nekaj več izzivov, predvsem povezanih z organizacijo dela.

Eden precejšnjih izzivov v gostinstvu (ne le v času Tedna restavracij) so gostje, ki rezervirajo, potem pa ne pridejo. V angleščini takemu pojavu pravijo »no-show«. To je pereča težava boljših in priljubljenih restavracij, kjer je število miz pogosto manjše od povpraševanja gostov.

kevin-curtis-QlnUpMED6Qs-unsplash.jpg
Unsplash
Eden precejšnjih izzivov v gostinstvu so gostje, ki rezervirajo, potem pa ne pridejo.

Vedno več restavracij se zato tudi pri nas odloča za sistem izključno elektronskih rezervacij, ki zahtevajo podatke o gostovi kreditni kartici ali vnaprejšnje minimalno vplačilo. Če gost v določenem času pred obiskom svoje rezervacije ne prekliče, restavracija zadrži vplačilo ali gostu s kartice trga določeno vsoto, pogosto povprečen znesek obroka na osebo. Z vidika gosta to na prvi pogled morda zveni ostro, čeprav tudi pri letalskih vozovnicah, hotelskih rezervacijah in koncertnih vstopnicah vrnitve založenega denarja nikoli ne pričakujemo.

Gostinstvo je zahtevna storitvena dejavnost s skrajno občutljivim ravnovesjem med številom osebja, stroški sestavin in časom za predpripravo na eni strani ter številom gostov, ki jih bodo postregli, na drugi. "No-show" pomeni prazno omizje in zapravljene sestavine, izgubo potencialnega prihodka z drugimi gosti, predvsem pa nespoštovanje do gostinca, kuharja in gostov, ki bi za tem omizjem z veseljem sedeli.

jay-wennington-N_Y88TWmGwA-unsplash.jpg
Unsplash
Če rezervacije ne odpovemo, povzročimo prazno omizje, zapravljene sestavine in izgubo potencialnega prihodka z drugimi gosti

Odpoved rezervacije je zato odgovorno in spoštljivo dejanje – ki nam v resnici vzame le nekaj minut. Če bi sistem rezervacij ponotranjili in spremenili kulturo neudeležbe, ne bi več bilo priložnosti, da bi se počutili kaznovane. V Sloveniji sicer večina restavracij še vedno deluje na osnovi zaupanja gostov, kar je lepo. In lepo bi bilo, da to zaupanje ohranimo.

Gostinci si lahko še malo oddahnejo, kmalu pa se že začenjajo poroke, prihod turistov in polne terase gostov, ko so knjige rezervacij znova povsem popisane. Da le ne bi tista najlepša miza za osem spet ostala prazna, ker jih ni bilo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.