Izbira obveznega domačega branja je v rokah učitelja
Domače branje pri mnogih osnovnošolcih ni najbolj priljubljeno. Velikokrat je razlog tudi v izboru knjig, ki ne nagovarjajo njihovih interesov ali vsakdanjih izkušenj. Zelo pogosto je domače branje povezano z vprašanji, zakaj je treba brati točno določene knjige. Ključno vlogo pri izbiri za domače branje imajo učitelji. Učni načrt sicer navaja avtorje, ki naj bi jih učenci spoznali, vendar jim hkrati pušča precej svobode pri izbiri konkretnih besedil.

Na Osnovni šoli Cirkulane-Zavrč se učiteljica slovenščine Laura Mohorko Kumer pri izbiri domačega branja zavzema za to, da so besedila učencem čim bolj zanimiva in blizu, kar pomaga povečati njihov interes za branje. Že v začetku šolskega leta učence seznani z literaturo in priporočilnim seznamom, ki ga učiteljice slovenščine sooblikujejo v skladu z veljavnim učnim načrtom, aktualnimi seznami Društva za bralno značko ter šolsko knjižničarko. »Ob tem seveda sledim tudi knjižnim novitetam in interesom generacije otrok. Pri izbiri jih poskušam čim bolj navdušiti. Včasih je dovolj že, če jim rečem, da se bodo v knjigi zagotovo našli,« je poudarila Mohorko Kumrova.
Knjige, ki jih določi za domače branje, pogosto omogočajo tudi izbiro med več naslovi, kar spodbuja učence, da sami raziskujejo in izberejo tisto, kar jih najbolj pritegne. »Zavedam se, da morda nekdo rad bere fantastične zgodbe, spet drugemu bolj leži 'odkrivanje' realističnega sveta.«
Preberite več v Štajerskem Tedniku