Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.

Nacionalno preverjanje znanja bi moralo imeti večjo težo pri vpisu v srednje šole


Estera Korošec
12. 6. 2023, 21.22
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Nacionalno preverjanje znanje (NPZ), ki je za učence 6. in 9. razreda obvezno, ima samo formativno funkcijo. Dosežen rezultat nima nobenega vpliva na učni uspeh, prav tako se izjemno redko upošteva pri vpisu v srednjo šolo. Zato se dogaja, da ga nekateri učenci ne jemljejo dovolj resno. Na Ministrstvu za vzgojo in izobraževanje (MVI) si prizadevajo, da bi NPZ imel tudi selekcijsko vlogo, zato so že pripravili spremembe na tem področju.

1686573161_cg_npz_2.jpg
Arhiv Štajerskega Tednika

Če bodo sprejete spremembe Zakona o osnovni šoli, naj bi se NPZ upošteval kot eden izmed meril za izbiro kandidatov v primeru omejitve vpisa v programih srednješolskega izobraževanja. To pomeni, da bi poleg učnega uspeha upoštevali tudi dosežke NPZ v 9. razredu iz slovenščine in matematike. Predlagatelji so prepričani, da bi na ta način lahko izboljšali selekcijski mehanizem. Dosežek devetošolca pri NPZ bi v obliki odstotnih točk zapisali v zaključno spričevalo osnovne šole. Vse te spremembe podpira tudi večina ravnateljev osnovnih šol Spodnjega Podravja. Stališče Društva ravnateljev ptujskega območja je, da je NPZ smiselno ohraniti in mu dodati še večjo težo v vzgojno-izobraževalnem procesu. »NPZ ne sme biti namenjen rangiranju šol glede na rezultate, ampak je lahko odličen pripomoček za načrtovanje in izboljšave v procesu.

Rezultati pri NPZ pa bi se morali upoštevati kot ocena pri predmetu,« so poudarili v omenjenem društvu. Robert Murko, predsednik Društva ravnateljev ptujskega območja in ravnatelj OŠ Videm, je ob tem dodal, da bi se morali rezultati NPZ v večji meri upoštevati pri vpisu v srednje šole, ki imajo omejitev vpisa. Zelo smiselno pa bi bilo rezultate upoštevati tudi pri ocenah v šoli. »Vsako šolsko leto skupaj z učenci analiziramo rezultate in načrtujemo izboljšave. Na podlagi analiz strokovni aktivi za posamezno predmetno področje po vertikali načrtujejo izboljšave in prilagoditve, saj rezultati niso posledica dela samo v 6. ali 9. razredu, temveč vse od prvega razreda naprej,« je dodal sogovornik.

Merila za omejitev vpisa v srednje šole so slaba

Preberite več v Štajerskem Tedniku


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.