Mercedes-Benz presežnim delavcem za odhod ponuja neverjetne zneske
Nemški avtomobilski proizvajalec Mercedes-Benz izvaja obsežen varčevalni načrt, v sklopu katerega je približno 4.000 zaposlenih že sprejelo ponudbo za prostovoljni odhod.

Program je del prizadevanj za zmanjšanje stroškov za pet milijard evrov do leta 2027, poroča nemški časnik Handelsblatt.
Načrt, ki ga je zastavil glavni izvršni direktor Ola Källenius, predvideva, da se bo približno milijarda evrov prihranila z zmanjšanjem stroškov dela. Program prostovoljnih odhodov je namenjen zaposlenim, ki ne delajo neposredno v proizvodnji, kot so administrativno osebje, vodje ekip, delovodje ter inženirji in IT-strokovnjaki.
Ker so ti delavci v Nemčiji s kolektivnimi pogodbami zaščiteni pred odpuščanjem do konca leta 2034, jim je podjetje ponudilo visoke odpravnine za prostovoljno prekinitev delovnega razmerja. Program se je začel izvajati v začetku aprila in bo potekal do konca marca 2026.
Po neuradnih informacijah, ki jih navaja Handelsblatt, so odpravnine ponudili kar 40.000 zaposlenim. Dolgoletni sodelavci lahko prejmejo tudi šestmestne zneske; vodja ekipe s 55 leti delovne dobe bi bil lahko upravičen do odpravnine v višini približno pol milijona evrov. Zaposleni, ki se za odhod odločijo hitro, prejmejo še dodatne "turbo bonuse".
Program vidijo kot del širše preobrazbe podjetja
V Mercedes-Benzu poudarjajo, da program ni namenjen “ukinjanju delovnih mest”, temveč je del širše preobrazbe podjetja. Vzporedno vlagajo tudi v prekvalifikacijo zaposlenih za preusmeritev na delovna mesta prihodnosti.
Varčevalni ukrepi vključujejo tudi selitev proizvodnje. Podjetje načrtuje širitev obrata v madžarskem Kecskemetu, kjer so stroški proizvodnje do 70 odstotkov nižji kot v Nemčiji. Medtem se zmogljivosti v nemških tovarnah zmanjšujejo; tovarna v Sindelfingenu je denimo leta 2023 proizvedla 205.000 vozil, medtem ko jih je leta 2018 več kot 330.000.
Podjetje se, tako kot drugi evropski proizvajalci, sooča z zaostreno konkurenco, predvsem na ključnem kitajskem trgu, ter s slabšo prodajo električnih vozil. Zaradi tega so začasno opustili strategijo popolnega prehoda na električne avtomobile in povečali vlaganja v posodobitev modelov z motorji z notranjim zgorevanjem. Na poslovanje vplivajo tudi carine, ki jih je uvedel nekdanji ameriški predsednik Donald Trump.
Val odpuščanj je zajel celotno nemško avtomobilsko industrijo, ki je v zadnjih dveh letih izgubila več kot 55.000 delovnih mest. Med podjetji, ki napovedujejo obsežnejše ukinitve delovnih mest, so tudi Bosch, Volkswagen in ZF.
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se