Bralka benti nad upraviteljem stavbe, očitali so ji halucinacije
Javila se nam je bralka iz Ljubljane in potožila, da imajo prebivalci večstanovanjske hiše že nekaj časa težave z upravnikom, podjetjem Distor. Po okvari črpalke za vodo so tako rekoč ostali brez vode, namesto reševanja težave pa so zabredli v vedno nove. Na koncu so dosegli zamenjavo upravnika, v Distorju pa poudarjajo, da en stanovalec ne more odločati v imenu vseh.

»Namesto da bi reševali problem s črpalko, je upravnik poklical osebo, ki se ukvarja s toplotnimi postajami in želel zamenjati toplotno postajo. Pri tem je celo želel prikriti subvencijo Ekosklada. Februarja letos smo prejeli dopis od energetike, iz katerega je razvidno, da je z našo toplotno postajo vse v redu. Zbrala sem celo več kot dovolj podpisov za preklic izdelave toplotne postaje in to poslala upravniku, ki pa je v dopisu izvajalcu o odstopu navedel neresnične podatke. Marca so celo glasovali za toplotno postajo; na moje vprašanje, kdo in kje je preštel glasove, pa so se samo smejali. Zato smo znova zbrali podpise za zamenjavo upravnika. Distor je po prejemu podpisov klical posamezne lastnike in spraševal, ali so res podpisali,« je zapisala bralka.
Vpogled le za lojalne?
Serviser je tudi ugotovil, da ima zgradba eno črpalko pokvarjeno in ne deluje, druga pa je tik pred tem, da se ustavi. A ker gre za starejše modele črpalk, zanje ni možno dobiti novih nadomestnih delov, zato predlaga nakup novih črpalk, kar pa se finančno ne bi veliko razlikovalo od popravila starih črpalk.
Še več, pred časom je celo ugotovila, da so stanovalci plačevali sumljive račune. »Leta in leta sem se borila, da nam upravnik dostavi kopije računov, ki jih plačujemo. Osebno sem večkrat prosila za preverjanje računov, ki so bili plačani iz rezervnega sklada, a mi niso nikoli omogočili vpogleda. Zakonska pravica vsakega lastnika je, da lahko enkrat na leto pregleda račune, in upravnik je dolžan izročiti kopije. Namesto da bi ugodili moji pravici, so povabili sebi lojalno osebo, da bi 'pregledala' račune, in ta oseba je zatrjevala, da je bilo vse v redu. A vendar vem, da želim videti plačane račune za neopravljeno delo. Zato me zanima, kaj se bo pokazalo pri reviziji poslovanja po prevzemu novega upravnika,« je zapisala naša bralka.

Opozorila na puščanje vode, a to ni bila halucinacija
Nenavadno delovaje upravnika pa se nadaljuje. Bralka je več let prosila za pregled vodovodne instalacije, saj so imeli stanovalci problem z dobavo tople vode. Takratni operativni vodja upravnika ji je dejal, da ima halucinacije, a je na koncu popustil »verjetno zaradi tega, da bi jim uspela prenova fasade z odkupom terjatev. Ugotovili so napako na vodovodu, zaradi česar smo izgubili vsaj 300 kubičnih metrov hladne in tople vode, kar ni malo denarja.« Bralka nam je celo posredovala videoposnetek puščajoče cevi.
In kot sama poudarja, želi tudi s tem vse stanovalce večstanovanjskih zgradb opozoriti, da ne glede na upravnika skrbno preverjajo njihovo delo, kakšne račune plačujejo, ali je bilo delo zares opravljeno ter predvsem, kdo sedi v nadzornih odborih.
Stanovalci te stavbe so dosegli, da so zamenjali upravnika stavbe, a ta zdaj zavlačuje s predajo poslov.
Odločati morajo vsi stanovalci
Na spletni strani podjetje Distor navaja, da upravljajo 45 stavb oziroma poštnih naslov, in tudi stavbe davčne uprave Slovenije, ministrstva za finance ter okrajnega sodišča v Ljubljani.
V podjetju so povedali, da »vsaka naprava, ki ji poteče življenjska doba ali ne deluje več, ne glede na to, ali gre za osnovno ali nadomestno napravo, praviloma potrebuje zamenjavo ali popravilo. Pomembno je poudariti, da o takšnih posegih ne odloča upravnik ali posamezen etažni lastnik, temveč o tem odločajo etažni lastniki s predpisanim zakonskim soglasjem. Posamezen etažni lastnik nima zakonske podlage, da bi samostojno naročal dela v imenu vseh preostalih lastnikov.«
Po zakonu so dolžni v primeru popolne odpovedi naprave opraviti intervencijsko popravilo. »V primeru, o katerem domnevamo, da se nanaša na vaše vprašanje, pa očitno ni šlo za okoliščine, ki bi zahtevale takojšnje intervencijsko posredovanje,« so dodali.
Na očitek bralke o neprimernem obnašanju njihovih predstavnikov pravijo, da imajo vsi njihovi sodelavci navodila glede spoštljivega in profesionalnega odnosa do strank, vendar si želijo takega odnosa tudi s strani stanovalcev, a žal se občasno pojavijo neprimerni odzivi, neresnične trditve ali celo grožnje, kar otežuje njihovo delo.
Najprej da, potem ne
Sanacija toplotne postaje naj bi bila načrtovana na podlagi strokovnih priporočil podjetja, ki izvaja sanacije in vzdrževanje toplotnih naprav, »večina etažnih lastnikov pa se je tudi odločila za celovito sanacijo in prehod s starega zalogovniškega sistema priprave tople vode na energijsko učinkovitejši pretočni sistem. Kasneje so nekateri lastniki svoje prvotno soglasje umaknili, zaradi česar se postopek sanacije ni nadaljeval,« pojasnjuje zaplet okoli toplotne postaje.
»Pa tudi zaplet okoli naročanja del, ko so potrdili, da je ena od članic nadzornega odbora samostojno naročila storitve zunanjim izvajalcem brez vednosti preostalih etažnih lastnikov, brez predhodnega soglasja drugih članov odbora in brez obvestila upravniku.«
Kot tudi zanikajo, da bi zavlačevali s predajo poslov novemu upravniku, saj naj bi to že opravili, in sicer znotraj zakonskega roka.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se