V Galeriji Božidar Jakac Armando Marrocco in Bogdan Borčič

Program Galerije Božidar Jakac na Poletno muzejsko noč v soboto, 20. junija 2020
ob
18. uri
Raziskovalni
sprehod po Parku skulptur Forma viva za otroke in družine
ob 19. uri
Ura
joge v idiličnem ambientu parka skulptur Forma viva
ob
20. uri
Otvoritev
razstave Armando Marrocco: Biti
je biti
Na ogled bo tudi nova postavitev v Grafičnem kabinetu Bogdana Borčića: Za zaprtimi vrati – Preplet vizualnih znakov sveta.
Vstop v galerijo bo med 18. in 24. uro prost.
Že dopoldne, 20. junija, ob 10. uri vabimo tudi v Lamutov likovni salon, na brezplačno ustvarjalnico z umetnico Tino Mohorović.
Več informacij o razstavah Grafični kabinet Bogdana Borčića: Za zaprtimi vrati – Preplet vizualnih znakov sveta in Armando Marrocco: Biti je biti:
ZA ZAPRTIMI VRATI – Preplet vizualnih znakov sveta
XIV. postavitev v Grafičnem kabinetu Bogdana Borčića
Kustodinja razstave: Kristina T. Simončič
Lokacija: Galerija Božidar Jakac
Trajanje razstave: 20. junij 2020 – februar 2021
O razstavi:
Na XIV. postavitvi v Grafičnem kabinetu Bogdana Borčića predstavljamo izbor 19 del, grafik, risb in dve pastelni sliki, ki so nastala na prelomu 60. do sredine 70. let. Izbranih del ne moremo enoznačno uvrstiti v cikel, saj gre za tematsko in oblikovno raznorodna dela, izvedena v več različicah, ki nihajo med spoznavno predmetnim stilom in abstrakcijo. Med seboj jih povezujejo sorodno oblikovanje in simbolni vizualni znaki ter drobni detajli krokijev in grafizmov - sledi umetnikovega rokopisa.
Grafike iz tega obdobja se dotikajo tudi OHO-jevskega reizma, ki je težil k temu, da bi vsak objekt, z njegovo likovno prezenco, doživeli kot samostojno entiteto. To je še posebej vidno v dveh grafikah iz leta 1969, Prazna konzerva in Ribja konzerva. Izbiro motiva lahko povežemo z zanimanjem za vsakdanje izdelke v popartističnem duhu tedanjega časa, saj se nam na dlani ponuja vzporednica z ikoničnim Warholovim delom Konzerva juhe Campbell (1962). Pri obeh delih gre za monumentalno upodobljen potrošniški izdelek, ki pa mu Borčić za razliko od Warhola doda svoje likovne znake, prežete z osebno simboliko.
Zanimanje za vizualno bogastvo vsakdanjih predmetov, kot so vhodni portali in vrata, je po tem kratkem obdobju Borčić prenesel v svoj sledeči cikel z motivom školjk, ravno tako »vsakdanjih predmetov«, ki jih je v začetku 70. let upodabljal z znanstveno natančnostjo.
Kustodinja letošnje postavitve je Kristina T. Simončič.
O umetniku:
Bogdan Borčić se je rodil leta 1926 v Ljubljani. Končal je Akademijo za likovno umetnost v Ljubljani in nadaljeval izobraževanje na podiplomskem študiju slikarstva pri profesorju Gabrijelu Stupici. Izpopolnjeval se je na študijskih potovanjih po Evropi, od leta 1958 do 1959 v slovitem ateljeju J. Friedlaenderja v Parizu. Na ALUO v Ljubljani je poučeval na slikarskem oddelku (od 1969 do 1973), od leta 1973 do 1984 pa na grafičnem oddelku. Leta 1979 je gostoval kot gostujoči profesor na grafičnem oddelku likovne akademije v Monsu v Belgiji. Njegova dela hranijo v svojih zbirkah mnogi svetovni muzeji, med drugim tudi dunajska Albertina. V Galeriji Božidar Jakac v Kostanjevici na Krki je urejen Grafični kabinet Bogdana Borčića v Koroški galeriji likovnih umetnosti Slovenj Gradec pa je na ogled stalna postavitev avtorjevih slikarskih del. Nagrado Prešernovega sklada je za slikarske stvaritve prejel leta 1965, leta 2005 pa Prešernovo nagrado za življenjsko delo. Umrl je aprila 2014 v starosti 87. let.
Armando Marrocco – Biti je biti
Kustos razstave: dr. Robert Simonišek
Lokacija: Galerija Božidar Jakac - Lapidarij
Trajanje razstave: 20. junij – 9. avgust 2020
O razstavi:
Galeriji Božidar Jakac je morda prva v evropskem likovnem prostoru, ki v pokoronskem času gosti umetnika iz Milana. V prostorih Lapidarija bo od 20. junija do 9. avgusta 2020 na ogled razstava Armanda Marrocca Biti je biti. Izbor, s katerim se ugledni italijanski umetnik prvič predstavlja slovenski publiki, bi lahko označili za mini retrospektivo. Na ogled bodo slikarska dela in instalacija na arkadnem dvorišču, ki so nastali v razponu od 60. let 20. stoletja do pred nekaj leti. Ontološko obarvan naslov, ki se je umetniku porodil v njegovem studiu ob druženju s sodelavci galerije, razkriva značilne poteze njegove poetike. Izhodišče njegove ustvarjalnosti je razmerje med kozmosom in človekom. Dela v mnogočem zrcalijo Marroccovo navezanost na Mediteran ali se spogledujejo z daljno preteklostjo. Nekatera se nanašajo na citate arhaičnih civilizacij in na humanistična, skoraj platonistična sporočila, ki so razvidna že v naslovih. Marrocco se pri refleksiji pogosto nasloni na okoljsko filozofijo, antropologijo, matematiko, zvezdoslovje, šamanizem, astrologijo, alkimijo ali magijo. Kljub konceptualističnim in postmodernističnim prvinam, se nam prikazuje kot klasik in spreten obrtnik, kot čuteč individuum in estet, ki prisluškuje kozmičnemu stvarstvu, se mu čudi in dopušča, da zasije skozi barvit, optimističen izraz.
O umetniku:
Slikar, kipar, performer in vsestranski umetnik Armando Marrocco (1939, Galatina) se je leta 1962 iz južnoitalijanske Apulije preselil v Milano, kjer je ostal do danes. Vitalni italijanski bard je v svoji bogati karieri realiziral številne projekte na prostem, v sodobnih galerijskih prostorih, a prav tako v cerkvah in samostanih po Italiji. Svoja estetska stališča je izoblikoval v 60. in 70. letih pod vplivom sočasnih usmeritev. V umetniške kroge ga je iniciral vplivni italijanski slikar in utemeljitelj spacializma Lucio Fontana, nanj sta prav tako vplivala francoski kritik in filozof Pierre Restany ter umetnik Yves Klein, utemeljitelja novega realizma. V mladosti je bil soustanovitelj in član italijanskih umetniških skupin, performer, ki se je poigraval z ognjem etc. Tekom desetletij je med italijanskimi postmodernisti postal znan po tem, da se spreminja in obenem spretno ohranja originalnost. Italijanski kritik Toti Carpentieri je zapisal, da deluje onstran vsake logike in predvidljivosti. Gostoval je na Beneškem bienalu in za svoj doprinos k sodobni italijanski umetnosti prejel številne nagrade.