OŠ Stična kulturna šola na področju kulturne dediščine

##IMAGE-3414793##
Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (JSKD) je v sodelovanju z Zvezo kulturnih društev Slovenije (ZKDS) ter Društvom za razvoj in varovanje Geoss na zaključni prireditvi v Vačah včeraj razglasil 48 osnovnih šol, ki so si letos prislužile naziv »kulturna šola«. Najboljša med vsemi je bila OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem, OŠ Stična pa si je prislužila naziv kulturna šola na področju kulturne dediščine.
Nagrajene šole so si prislužile različne oblike udeležb na seminarjih in izobraževanjih, ki jih za mentorje pripravlja JSKD, najboljše štiri pa še letno naročnino na strokovni reviji Mentor in Folklornik.
"S projektom Kulturna šola in razglasitvijo najboljših šol želimo predstaviti najbolj kakovostne dosežke osnovnih šol na področju kulturnih dejavnosti ter širšo javnost seznaniti s primeri dobre prakse. Želimo, da bi bil projekt spodbuda za tiste šole, ki obšolskim kulturnim dejavnostim ne posvečajo dovolj pozornosti, in priložnost, da bi imeli vsi učenci, ne glede na to, katero šolo obiskujejo, možnost izbirati med čim bolj kakovostnimi in raznolikimi kulturnimi dejavnostmi," so sporočili z JSKD.
Projekt Kulturna šola, katerega glavni nosilec je JSKD, poteka osmo leto, pri čemer lahko osnovne šole naziv kulturna šola obnovijo vsake tri leta, tako da se ponovno prijavijo na razpis, ki ga JSKD objavi v jesenskem času. Doslej je omenjeni naziv prejelo več kot 200 šol, kar je približno polovica vseh osnovnih šol, ki jih je pri nas 450.
Za naziv kulturna šola lahko kandidirajo šole, ki ustrezajo naslednjim pogojem:
- najmanj tri leta razvejanega in kakovostnega kulturnega življenja na več kot treh kulturnih področjih (glasba, gledališče, lutke, folklora, film, video, ples, likovna, fotografska dejavnost, varovanje kulturne dediščine…), ki vključuje večje število učencev in učiteljev;
- programi se izvajajo pretežno v okviru izbirnih predmetov in obšolske dejavnosti;
- šola spodbuja mentorsko delo učiteljev ter njihovo izobraževanje na področjih kulture in umetnosti;
-šolske kulturne skupine redno sodelujejo na revijah, srečanjih, festivalih in tekmovanjih;
- redno prirejajo kulturne dogodke, namenjene učencem;
- pripravljajo kulturne programe za širšo javnost;
- omogočajo dejavnosti drugih kulturnih društev in skupin v svojih prostorih.
Še utemeljitev za OŠ Stična:
"OŠ Stična je primer kulturne šole, ki diha in živi s kulturo v vseh pomenih besede. Njihova vloga na razpis obsega neverjetno zbirko podatkov – za cel fascikel jih je! – o tem, kaj in kako počnejo, na katerih odrih jih lahko srečamo, katere kulturnike vabijo v goste, kako sodelujejo s kulturnimi društvi v kraju, kako izobražujejo mentorje, kaj vse nudijo učencem… Lahko se pohvalijo celo z lastnim pevskim zborom učiteljic. Iz njihove vloge je jasno razvidno, da jim kultura in ustvarjalnost pomenita način delovanja, razmišljanja in čutenja in da sta k temu pomembnemu poslanstvu zavezana celoten kolektiv in širše okolje.
Poleg številnih dejavnosti, od gledališke, glasbene, dramske do plesne in likovne so še posebej izjemni na področju ohranjanja in varovanja kulturne dediščine; vsako leto organizirajo etnološko raziskovalne tabore na Muljavi in Višnji Gori, vodijo Mednarodni projekt Podružnična šola – gibalo razvoja, državni raziskovalni projekt Slovenske piramide izumirajo, mar ne? in šolski raziskovalni projekt Raziskovanje naše preteklosti. Vsako leto sodelujejo tudi na velikonočnih sejmih v občini, kjer predstavljajo dejavnosti s področja ohranjanja kulturne dediščine. Poleg tega so na Podružnični OŠ Muljava uredili svoj pravi Stalni in začasni šolski muzej."