Tomažev most do konca septembra

##IMAGE-3350718##
Novomeško Cestno gradbeno podjetje (CGP) je v teh dneh začelo graditi novi Tomažev most v Žužemberku. Pogodbo zanj je izvajalec z občino Žužemberk podpisal že lansko jesen, a so čakali še na podpis ministrstva za kmetijstvo in okolje, ki bo za naložbo, vredno 440 tisočakov, prispevalo 276 tisoč evrov.
»Ministrstvo bo denar nakazalo z naslova sanacij po poplavah septembra 2010, takrat je Tomažev most dokončno uničilo,« je pojasnil žužemberški župan Franc Škufca, ki je priznal, da jim je država za ta most namenila nekaj manj denarja, kot so sprva načrtovali, mislili so, da bodo dobili 300 tisočakov. Razliko bo poravnala občina, nekaj iz fonda za naravne nesreče, ostalo pa iz proračuna.
Ker si je žužemberška občina v zadnjih letih nabrala veliko izkušenj z gradnjo mostov, je odgovornim povsem jasno, da v strugo med drstenjem rib ne smejo posegati. »S posegom v Krko smo seznanili tudi zavod za ribištvo, njihovega soglasja za predčasna dela še nimamo. Pred gradnjo v strugi bo tudi še veliko drugih del, od razdiranja lesene konstrukcije in opornih zidov na brežinah in gradnje nasipov,« pojasni Škufca ter omeni, da se sme v strugi delati med junijem in septembrom.
S CGP je občina podpisala aneks, po katerem mora izvajalec dela dokončati do konca septembra. Novi Tomažev most bo dolg 52 metrov, širina vozne površine bo tri metre in pol, na njem bodo uredili pohodni del za pešce, nosilnost bo osem ton. Temelji in deli stebrov, ki bodo v vodi, bodo betonski, vidni del pa bo iz macesnovega lesa. Promet po njem bo potekal enosmerno.
»To bo velika pridobitev za prebivalce Trških Njiv in vaščane nekaterih vasi v KS Hinje, saj bodo v središče Žužemberka lahko prihajali po krajši povezavi in še ulic Breg in Nad Miklavžem ne bodo obremenjevali,« meni župan.
Tomažev most ima sicer status kulturne dediščine, ker je eden zadnjih lesenih mostov v zgornjem toku reke Krke. Zgrajen je bil v začetku 19. stoletja, po letu 1945 so ga predelali, zadnja leta, preden ga je odnesla povodenj, pa je bil prehoden samo še na lastno odgovornost.
Članek je bil objavljen 10. aprila 2014 v 15. št. Dolenjskega lista.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se