© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Baker
Čas branja 1 min.

V Nemčiji kradejo polnilne kable električnih avtomobilov


L.T.
STA
19. 10. 2025, 09.30
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Kraje kablov in sabotaže na polnilnicah za električna vozila so v porastu po vsej Nemčiji, opažajo operaterji polnilnega omrežja. Škodo merijo v milijonih evrov.

električno vozilo1.jpg
Profimedia

Operaterji polnilnic domnevajo, da je tarča tatov baker v kablih, vendar bi lahko šlo tudi za druge motive, kot sta vandalizem ali nasprotovanje električni mobilnosti.

Največji nemški operater polnilnega omrežja EnBW je letos zabeležil že več kot 900 kraj kablov na več kot 130 hitrih polnilnicah. Škoda trenutno znaša nekaj milijonov evrov, je po poročanju nemške tiskovne agencije dpa povedal tiskovni predstavnik podjetja in dodal, da je bila v prejšnjih letih bistveno manjša.

Podobno poročajo iz podjetja EWE Go, ki je prisotno predvsem na severozahodu Nemčije. "Medtem ko smo med letoma 2022 in 2024 beležili le nizko dvomestno število primerov, se je njihovo število v letu 2025 povečalo na srednje do visoko dvomestno število," so sporočili.

Preberite še

Tudi pri podjetju Ionity, ki upravlja polnilnice vzdolž evropskega avtocestnega omrežja, so letos v Nemčiji zabeležili približno 30 primerov, medtem ko jih je bilo v preteklih dveh letih le peščica. Po vsej Evropi se je številka povzpela na več kot 100. Natančne statistike za celotno Nemčijo sicer ni, saj policija primerov ne beleži tako podrobno.

Večja škoda od finančne je izguba zaupanja

Operaterji ob tem poudarjajo, da je negmotna škoda še večja od stroškov nadomestitve kabla. Vsak izpad delovanja polnilnic namreč spodkopava zaupanje strank v zanesljivost polnilne infrastrukture in s tem v uporabnost električne mobilnosti kot celote, so opozorili pri Ionityju.

Pri EnBW kot enega od motivov za kraje vidijo baker v polnilnih kablih. Kabel na hitri polnilnici vsebuje od štiri do deset kilogramov te kovine, za katero je mogoče na trgu odpadnih surovin dobiti približno 50 evrov. Ker zaslužek ni posebej velik, operaterji razmišljajo tudi o drugih motivih, kot sta vandalizem ali ciljna sabotaža zaradi nasprotovanja e-mobilnosti.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.