Svet24
© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Spremembe splošnega upravnega postopka
Čas branja 2 min.

Po neuspešno vročene dokumente ne bo več treba hoditi na pošto


STA
Ž.F.
20. 5. 2025, 14.09
Posodobljeno
17:36
Deli članek
Facebook
X (Twitter)
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Zakonu o splošnem upravnem postopku se obeta noveliranje. S predlogom novele želijo po besedah ministra za javno upravo Franca Propsa uvesti spremembe, ki bi skrajšale čas obravnave vloge od njene vložitve do končne odločitve.

poštni nabiralnik
Sašo Švigelj
Dokumenti, predani v poštni nabiralnik, se bodo za vročene šteli v sedmih dneh.

Predlog novele zakona o splošnem upravnem postopku, ki bi vzpostavila pravne podlage za večjo digitalizacijo postopkov, razširila možnosti za elektronsko vročanje in omogočila avtomatizacijo določenih procesov, je vlada potrdila na četrtkovi seji. Minister za javno upravo računa, da bo prva obravnava predloga v državnem zboru še pred poletnimi počitnicami.

Kot je Props navedel na današnji novinarski konferenci, se v zvezi z upravnimi zadevami v enem letu izda več kot deset milijonov odločb. Pri pripravi novele so bili po njegovih besedah pozorni, da niso posegali v temeljna načela upravnega postopka, »tako da procesni standardi ostajajo enaki tako pri ugotavljanju dejanskega stanja kot pri varovanju pravic strank«. S predlaganimi spremembami želijo fizičnim in pravnim osebam omogočiti hitrejšo pot od vložitve vloge do izdaje odločbe.

Upravna enota
Robert Balen
Pripad zadev na upravnih enotah se ne zmanjšuje.

Props je prepričan, da bodo s predlaganimi spremembami »v mnogih primerih upravne postopke izpeljali bistveno učinkoviteje in hitreje«, kar bo koristilo tako ljudem kot gospodarstvu.

Spremembe pri vročanju

Novela zakona predvideva obvezno elektronsko vročanje za pravne osebe, spremembe pa prinaša tudi pri vročanju dokumentov v fizični obliki. Ti bodo zdaj takoj predani v poštni nabiralnik, za vročene pa se bodo šteli že v sedmih dneh. Vročitev se zdaj šteje za opravljeno po preteku 15 dni.

Uvajta se možnost izdaje odločbe brez obrazložitve v primerih, ko je vloga odobrena, ustna obravnava prek videokonference in možnost, da se potrdilo iz uradnih evidenc v elektronski obliki izda samodejno.

Glede slednjega je Props dejal, da so lani samo na upravnih enotah izdali več kot pol milijona tovrstnih dokumentov, sedaj pa bodo lahko stranke prejele potrdilo denimo o stalnem ali začasnem prebivališču samodejno.

Pripad zadev se povečuje, realni zaostanki ne

Po ministrovih besedah se sicer pripad zadev na upravnih enotah ne zmanjšuje, ampak se predvsem zaradi vlog, povezanih s tujci, povečuje. Ocenil je, da so ukrepi, ki so bili lani sprejeti za pospešitev reševanja vlog tujcev, procese na upravnih enotah razbremenili. Omenil je, da so tudi iz gospodarstva prejemali pozitivne odzive, saj so lahko denimo tujci takoj, ko so legalno prebivali v državi, tudi začeli delati.

Franc Props
Robert Balen
Minister za javno upravo Franc Props meni, da bodo upravne enote s predlaganimi spremembami upravne postopke izpeljale učinkoviteje in hitreje.

Po Propsovih zagotovilih se realni zaostanki ne povečujejo. Opozoril pa je na fiktivne zaostanke, saj se med zaostanke štejejo tudi tiste vloge, ki so že rešene, a niso vročene, saj vlagateljev ni več v državi.

Vodja sektorja za splošni upravni postopek Matjaž Remic je ob tem pojasnil, da zakon o splošnem upravnem postopku že ponuja možnosti, po katerih je tudi odsotnim osebam mogoče vročiti odločbo. V takem primeru po njegovih besedah največkrat uporabijo t. i. javno naznanilo. Remic verjame, da je na upravnih enotah problem v veliki količini nevročenih zadev, ampak meni, da se da s sistematičnim pristopom te dokumente vročiti in tako zmanjšati fiktivne zaostanke.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.