© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Pikantne zasebne komunikacije
Čas branja 4 min.

Michael Jordan toži NASCAR: zgodovinsko sojenje za prihodnost dirk


Tina Lucu
2. 12. 2025, 07.08
Posodobljeno
09:29
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Zaostreni spor Michaela Jordana z avtomobilistično serijo NASCAR bo v ponedeljek prišel na zvezno sodišče, kjer se bo začelo sojenje pred poroto.

michael jordan .jpg
profimedia
Jordan toži NASCAR: zgodovinsko sojenje za prihodnost dirk.

Gre za primer, ki bi lahko korenito preoblikoval najvišjo ameriško motošportno serijo, poroča Associated Press. 

Tožbeni zahtevek ekip 23XI Racing v lasti Jordana in Front Row Motorsports zaradi monopolnega položaja NASCAR je razkril pikante zasebne komunikacije, finančne podatke NASCAR-ja in globoko preziranje med nekaterimi najvišjimi vodilnimi v športu in njegovimi udeleženci.

Preberite tudi:

Prihaja resnica 

Trikratni zmagovalec Daytona 500 Denny Hamlin, Jordanov solastnik ekipe 23XI, je manj kot mesec dni po izgubljenem naslovu opozoril, da bo na sojenju padla vsa resnica.

»Naši navijači so desetletja možgansko oprani s strani NASCAR-ja,« je zapisal na družbenih omrežjih. »Laži so končane. Prihaja resnica. Prihaja sprememba.«

Komisar NASCAR-ja Steve Phelps je medtem dejal, da se je organizacija do zadnjega trudila doseči poravnavo, a neuspešno.

Preberite še

O čem govori tožba?

Tožbo je vložila ekipa 23XI Racing, ki jo vodijo košarkarska legenda Michael Jordan, Denny Hamlin in Jordanov dolgoletni poslovni partner Curtis Polk. Pridružila se jim je ekipa Front Row Motorsports Roberta Jenkinsa, zmagovalka Daytona 500 leta 2021. Gre za edini dve ekipi od petnajstih, ki konec leta 2024 nista podpisali novih koncesijskih pogodb (t. i. charter agreements).

Ekipe so se več kot dve leti pogajale za ugodnejše pogoje, a so končni predlog zavrnile. 23XI in Front Row NASCAR obtožujeta monopola in kršenja protimonopolne zakonodaje.

Nevzdržni pogoji za ekipe

Sistem koncesij je bil uveden leta 2016 in predstavlja NASCAR-jevo različico franšiznega modela. Koncesija ekipi zagotavlja mesto v 40-članski štartni vrsti na vseh 38 dirkah ter določen delež denarnih nagrad.

Kljub temu ekipe trdijo, da je trenutni model financiranja nevzdržen. Zahtevajo trajne koncesije (trenutno so obnovljive in odvzemljive), večji delež prihodkov in več vpliva na upravljanje serije.

23XI in Front Row sta ocenila, da novi predlog tega ne zagotavlja, ter odklonila podpis. Poleg monopola NASCAR-ja v tožbi izpostavljata tudi izključnost, lastništvo večine dirkališč v seriji ter popoln nadzor pravilnika.

Zahtevata tudi visoko finančno odškodnino za pravne stroške in izgube v letu 2025, ko sta zaradi nepodpisanih koncesij tekmovali kot »odprti ekipi«.

nascar.jpg
Profimedia
Razkritja pred sojenjem so pokazala, da je NASCAR v letu 2024 ustvaril več kot 100 milijonov dolarjev dobička.

NASCAR-jeva obramba

NASCAR vztraja, da ne krši zakonodaje, saj naj bi šlo le za običajne poslovne prakse. Navaja, da je v novem dogovoru povečal izplačila ekipam, kar naj bi dokazovalo, da ni monopolističen.

Opozarja tudi, da se lahko ekipe prijavijo kot »open teams« in si mesto izborijo s kvalifikacijami. 23XI in Front Row sta z vsemi šestimi bolidi uspeli nastopiti na vsaki dirki, a obe ekipi sta zaradi tega izgubili milijone v nagradah.

Razkritja pred sojenjem so pokazala, da je NASCAR v letu 2024 ustvaril več kot 100 milijonov dolarjev dobička.

Drama: neprijetna zasebna sporočila 

Predobravnavni postopki so razgalili neprijetna zasebna sporočila obeh strani.

V vodstvu NASCAR-ja so Richa Childressa, člana Hiše slavnih in lastnika ekipe, označevali za »dinozavra«, »idiota« in »neumnega rednecka«. Pojavil se je celo komentar, da bi ga bilo treba »pretepsti za hlevom«.

Drugi direktor je zapisal, da »navijači NASCAR-ja ne znajo brati«, medtem ko so številni vodilni žalili serijo SRX Tonyja Stewarta in grozili, da jo bodo »uničili«, ker sodelujejo NASCAR-jevi vozniki.

Na drugi strani je predsednik 23XI zapisal, da bi moral predsednik NASCAR-ja Jim France »umreti«, da bi ekipe dobile boljše pogoje, Hamlin je priznal sovraštvo do družine France, Jordan pa je v šali dejal, da v igralnicah izgubi več denarja, kot ga plača enemu od svojih dirkačev.

Kdo bo na sodišču?

NASCAR želi na pričanje poklicati Rika Hendricka in Rogerja Penskeja, najvplivnejša lastnika ekip, ki se priči izogibata. Če bosta morala, želita, da se ju sprašuje izključno o koncesijah, piše The Associated Press. 

Oba sta sicer skupaj z več drugimi ekipami podpisala izjavo v podporo NASCAR-jevemu sistemu. Vendar so številni lastniki tudi priznali, da novi dogovor še vedno ni izpolnil vseh njihovih zahtev.

NASCAR želi tudi preprečiti, da bi Polk in Hamlin sedela v sodni dvorani pred pričanjem. Odločitev o tem še ni bila sprejeta.

Jordan, domačin iz Severne Karoline, je dobil posebno dovoljenje za prisotnost ves čas sojenja. Predstavniki ekip pravijo, da bosta Jordan in Jenkins v sodni dvorani »obraz« svoje tožbe.

Možni izidi

Primer se lahko poravna kadarkoli, tudi po sodbi, če pride do pritožbe.

Če zmagata 23XI in Front Row, bo porota določila višino odškodnine, sodnik Kenneth Bell pa jo lahko zviša ali celo potroji. Poleg tega bo moral odločiti, kako razvezati morebitni monopol.

Ap piše, da v skrajnem primeru bi NASCAR lahko dobil ukaz, da:
– družina France proda organizacijo,
– proda dirkališča v lasti NASCAR-ja,
– ukine sistem koncesij ali
– jih naredi trajne.

Če NASCAR zmaga, 23XI in Front Row verjetno ne bosta obstali dlje od leta 2026. Šest koncesij, ki so bile zamrznjene, pa bi se prodalo drugim interesentom — zadnja je dosegla 45 milijonov dolarjev.

E-novice · Šport

Prijavite se na športne e-novice in bodite v koraku z najnovejšimi rezultati in zgodbami iz sveta športa.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.