Petrol razočaran nad vnovično regulacijo naftnih derivatov na avtocesti
Regulacija bo znižala dobičke družbe, zato bo manj denarja za zeleni prehod in za podporo kulturi in športu, so sporočili iz Petrola.

V Petrolu so izrazili razočaranje nad četrtkovo spremembo uredbe o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov, s katero se regulacija cen širi tudi na prodajna mesta ob avtocestnem križu. Cene naftnih derivatov ob avtocesti so namreč doslej lahko oblikovali trgovci sami.
Marže pri prodaji goriv so primerjalno najnižje med državami EU, medtem ko je višina trošarine med najvišjimi v primerjavi s sosednjimi državami, so zapisali. Marža predstavlja zgolj sedem odstotkov končne cene goriva za potrošnika, nabavna cena 33 odstotkov, delež dajatev državi pa 60 odstotkov končne cene.
Študija, ki jo je za družbo Petrol pripravil Center poslovne odličnosti Ekonomske fakultete v Ljubljani je prav tako pokazala, da je ocenjena marža za bencin v Sloveniji v obdobju 2018-2024 znašala le osem odstotkov končne maloprodajne cene, najmanj med 27 državami članicami EU in veliko manj od povprečja (11,2 odstotka). Tudi za dizel je ocenjena marža v istem obdobju v Sloveniji med najnižjimi v EU in znaša le 6,9 odstotka od končne maloprodajne cene, kar je ponovno veliko manj od evropskega povprečja, ki znaša 12 odstotkov.
Če bi bila trgovska marža na dizelsko gorivo v Sloveniji nič evrov, bi bile zaradi visoke trošarine »maloprodajne cene dizelskega goriva v Sloveniji še vedno višje kot na Hrvaškem«. Temu na Petrolu pripisujejo odliv prodaje goriv iz tranzitnega prometa v sosednje države. Tranzitni promet sicer v strukturi prodanih količin goriva na slovenskem trgu predstavlja velik delež, so pojasnili.
Nova uredba bo maloprodajne cene goriv znižala ravno pred turistično sezono, za slovenskega potrošnika pa situacija ostaja praktično enaka, so zapisali v Petrolu. S tem so najverjetneje namignili, da slovenski vozniki že zdaj svojih vozil ne polnijo na avtocestnih črpalkah za gorivo.
To bo vplivalo na nižje dobičke slovenskih naftnih trgovcev, za državo pa manj davka na dodano vrednost in manj davka od dobička trgovcev.
Že ob dosedanji regulaciji za prodajna mesta izven avtocest najvišja dovoljena marža v Sloveniji ne zadošča za pokrivanje naraščajočih stroškov rednega poslovanja z gorivi in derivati, so ocenili v Petrolu.
Zato bodo prisiljeni v nadaljnjo optimizacijo, kar lahko vključuje tudi neljube ukrepe, med drugim zapiranje prodajnih mest in nižanje investicij za zeleni prehod in manj podpore športu, kulturi in izobraževanju, so sklenili.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se