© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Različni načini
Čas branja 2 min.

Kaj prinaša nov pravilnik ocenjevanja v osnovnih šolah


G.G.
17. 10. 2025, 15.13
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

S prihodnjim tednom bo v veljavo stopil nov pravilnik o ocenjevanju znanja in napredovanju učencev v osnovni šoli.

šola, šolar
Jure Kljajić
Učitelji bodo morali vsaj toliko sodelovati, da ne bodo posameznega učenca ocenjevali dvakrat ali trikrat dnevno.

V novem pravilniku se med drugim spreminja koncept preverjanja znanja, razširja nabor načinov ocenjevanja znanja, uvaja možnost medpredmetnega ocenjevanja, zmanjšuje število minimalnega števila ocen in način določanja zaključne ocene pri posameznem predmetu.

Vsebina novega pravilnika sledi spremembam Zakona o osnovni šoli in spremembam učnih načrtov ter drugih novosti, ki bodo prispevale k dvigu kakovosti vzgojno-izobraževalnega procesa v osnovni šoli, so sporočili z ministrstva za vzgojo in izobraževanje. Po novem se ukinja koncept preverjanja znanja, ki se je v praksi doslej izvajal predvsem v obliki poizkusnih pisnih preizkusov znanja. Preverjanje znanja se odslej krepi kot redni del učnega procesa.

Preberite še

Novi načini ocenjevanja znanja

Med bolj izstopajočimi posodobitvami pravilnika je razširitev nabora različnin načinov ocenjevanja znanja. Pravilnim tako vsebuje omejitev, da večina ocen pri določenem predmetu ne sme biti pridobljena na podlagi pisnih preizkusov znanja. Opredeljuje se tudi možnost pridobivanja ocene z raznolikimi načini ocenjevanja – kombinacija različnih načinov ocenjevanja za pridobivanje ene ocene. To v praksi pomeni, da bo obremenitev učencev med šolskim letom bolj enakomerno razporejena.

Pravilnik prav tako uvaja možnost pridobivanja ocene na osnovi medpredmetnega izvajanja dejavnosti, kar pomeni, da lahko učenec za posamezni izdelek oziroma dejavnost pridobi ocene pri več predmetih.

Vinko Logaj
S.R.
Druge načine ocenjevanja so uvedli z namenom, da bi odpravili t. i. kampanjsko učenje ob koncu ocenjevalnih obdobij, je ob predstavitvi pravilnika dejal minister za vzgojo in izobraževanje Vinko Logaj. Na ta način se bo pritisk na učence ob koncu ocenjevalnega obdobja zmanjšal, ocene pa se bodo porazdelile skozi celotno šolsko leto.

Sprememba minimalnega števila ocen

Novi pravilnik znižuje minimalno število ocen. Pri predmetih, ki se izvajajo največ dve uri pouka tedensko, sta odslej obvezno pridobljeni minimalno dve in ne več tri ocene, pri predmetih, ki se izvajajo več kot dve uri tedensko pa ne več minimaalno šest, temveč minimalno štiri pridobljene ocene.

Pravilnik ohranja omejitev, da se lahko tedensko pišeta zgolj dva pisna preizkusa znanja, uvaja pa omejitev, da se na dan, ko učenci pišejo pisni preizkus znanja, učencev ne sme ocenjevati ustno pri drugih predmetih, lahko pa se na isti dan ocenjujejo ostali izdelki (likovni, tehnični idr.) ter nastopi in dejavnosti.

Ponovitev, če je polovica ocenjena negativno

Novost je, da se odslej namesto pet tri delovne dni pred zaključkom ocenjevalnega obdobja   znanje učenca ne sme več ocenjevati s pisnim preizkusom, razen v primeru ponavljanja pisnega ocenjevanja. Novost je tudi, da se ocenjevanje pisnih preizkusov znanja ponovi, ko je polovica ali več učencev oddelka ali učne skupine ocenjena negativno – doslej je za ponavljanje zadostovala tretjina negativnih ocen.

Učitelj avtonomen pri oblikovanju zaključne ocene

V novi različici pravilnika je bolj jasno opredeljeno, da je učitelj avtonomen pri oblikovanju zaključne ocene določenega predmeta, ki ne predstavlja nujno aritmetične sredine vseh pridobljenih ocen. Avtonomnost učitelja pri ocenjevanju je tako izpostavljena kot eno izmed temeljnih načel ocenjevanja.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.