© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Novi prometni znaki
Čas branja 3 min.

Kateri prometni znaki prihajajo v letu 2026?


Andraž Zupančič
27. 12. 2025, 05.37
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Leto, ki se izteka, žal zaznamuje poslabšana prometna statistika. Samo represija ne bo pomagala, svoje bodo morali narediti tudi prometni znaki.

znak, semafor, zelena puščica, v desno
Šimen Zupančič
Zelena puščica omogoča zavijanje v desno pri rdeči luči.

Slovensko cestno omrežje obsega okoli 39 tisoč kilometrov cest, od tega je nekaj manj kot 6000 kilometrov glavnih in regionalnih cest, ki so v upravljanju Direkcije za infrastrukturo, zraven pa lahko prištejemo vse ceste v mestih in krajih. In vse te ceste so  opremljene s prometnimi znaki, ki pa jih mnogi še danes ne razumejo povsem ali nočejo videti. Že nova krožišča, ki zahtevajo, da se voznik že pred njim razvrsti v pravi pas, so včasih znanstvena fantastika, torej bi lahko bili tudi novi prometni znaki več ali manj le »kozmetična poprava« sedanjega stanja. Vseeno pa je nekaj zanimivih, predvsem gredo bolj v tok s časom. Hkrati se poslavljajo znaki, ki so nastali že pred dolgimi desetletji, ko je bil promet povsem drugačen. 

prometni znak, prednostna, ljubljana.jpg
Jure Klobčar
Dosedanji prometni znaki bodo ostali, nekaj pa je tudi novih.

Večinoma lepotni popravki

Prometne znake sicer ureja pravilnik o prometni signalizaciji, ki pa so ga malce prenovili. V primerjavi s prej veljavnim pravilnikom je največ sprememb pri odsevnosti prometnih znakov, zdaj veljajo strožje zahteve, spremenili oziroma posodobili pa so tudi podobo posameznih prometnih znakov. Na primer znak za železnico, ki je dobil sodobnejšo lokomotivo, na novo pa so dodali znak za uveljavljanje prometnega pasu, ki ga lahko uporabljajo vozila, v katerih se prevaža zahtevano število oseb.


Na novo so definirali znak za označevanje ločilnega otok na izvozih cest, dopolnili pa so tudi talne oznake, ki označujejo, kje ni dovoljeno ustavljati in parkirati. 

Nekoč se bodo znaki prilagajali

Kot pravijo na ministrstvu, gre trend na področju prometne signalizacije v smer, kako bolj učinkovito voditi promet, še največji poudarek pa je na spremenljivi prometni signalizaciji. Ta namreč hitro prilagajanje, posebej v primeru morebitnih zastojev. »Prav tako ugotavljamo, da se je v praksi dobro uveljavila rešitev z možnostjo zavijanja v desno pri rdeči luči. Gre za rešitev, ki se jo upravljavci cest radi poslužujejo, seveda v križiščih, kjer je taka rešitev prometno varnostno sprejemljiva,« še pravijo na ministrstvu.

prometni znak, semafor, zelena puščica
Sa.R.
Zavijanje na desno pri rdeči luči? Da, a le će je tam ustrezna zelena puščica in če je dovolj varno.

Podobno menijo tudi na AVP sicer pravijo, da v zadnjem času posebej na področju prometnih znakov kakšni posebnih sprememb, na katere bi se morali vozniki šele privajati, ni bilo. »Res pa je, da nekatere občine kar na svojo roko dobesedno izumljajo svoje nove znake, ampak to je že druga zgodba,« so povedali na AVP.

Preberite še

Med zadnjimi večjimi in omembe vrednimi spremembami je bila uvedba zelene puščice, od takrat so minila štiri leta, prvo so avgusta 2021 postavili v Ljubljani, na križišču med Celovško cesto in Kolesarsko potjo. Ta znak dovoljuje zavijanje vozilom na desno tudi pri rdeči luči na semaforju, pod pogojem seveda, da s tem ne ogrožajo ne sebe ne drugih.

Od takrat je na državnih cestah, ki jih upravlja direkcija za infrastrukturo, postavljenih kar nekaj teh prometnih znakov (zelena puščica na črni podlagi), na regionalnih in lokalnih cestah pa se uporabljajo zelo redko, predvsem zaradi pomanjkanja primernih lokacij v manjših občinah.

nov vlak, prehod čez progo, prometni znak
MZI
Nič več parne lokomotive, zdaj bo znak bolj »električen«.

Zelena puščica omogoča bolj tekoč promet

To novost so vozniki, po podatkih AVP, dobro sprejeli, a je še niso povsem osvojili in dela preglavice predvsem starejšim voznikom. »Predvsem je treba opozoriti voznike, da morajo biti pred vstopom v križišče pozorni na kolesarje in pešce, ki imajo prednost, ter na vozila, ki prihajajo iz leve. S tem znakom želijo povečati pretočnost križišč, a ne na škodo varnosti, zlasti pešcev in kolesarjev. V praksi se namreč pogosto dogaja, da vozniki, ki želijo zaviti desno ob rdeči luči in opazijo znak z zeleno puščico, ne preverijo dovolj natančno, ali je pot res prosta,« menijo na AVP. A kjer tega znaka ni, je zavijanje pri rdeči luči seveda prepovedano.

Izkušnje sodelavcev AVP, ki delujejo na projektu Sožitje za večjo varnost starejših v prometu pa kažejo, da starejšim največje preglavice povzročajo križišča in krožišča, razvrščanje, dovoljene hitrosti, stara in nova prometna signalizacija (že omenjena zelena puščica v desno) ter avtocesta in hitra cesta, ter razvrščanje.

prometni znaki
Bobo
Glavna sprememba pri znakih je njihova boljša odsevnost.

E-novice · Novice

Prijavite se na e-novice in ostanite na tekočem z najpomembnejšimi dogodki doma in po svetu.

Hvala za prijavo!

Na vaš e-naslov smo poslali sporočilo s potrditveno povezavo.

prometni znak 2451, pas za vozila z najmanj dvema osebama.jpg
DRSI
Nov znak, ki bodo označeval pas za vozila z najmanj dvema osebama

© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.