© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Dodatna storitev
Čas branja 2 min.

Kaj morajo vedeti obstoječi in novi uporabniki e-oskrbe


G.G.
22. 7. 2025, 05.50
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

V sklopu pravic, ki jih je prinesel zakon o dolgotrajni oskrbi, je tudi e-oskrba.

starejša ženska, telefon.jpg
Profimedia
Fotografija je simbolična

E-oskrba je dodatna storitev, ki se lahko uveljavlja skupaj z osnovnimi storitvami, razen v primeru koriščenja celodnevne dolgotrajne oskrbe v instituciji. Na voljo je vsem uporabnikom z odločbo in starejšim od 80 let. Vlogo za storitev e-oskrbe lahko bodoči uporabniki oddajo na lokalni vstopni točki za dolgotrajno oskrbo pri Centru za socialno delo.

Obstoječi uporabniki morajo do konca leta podati vlogo

Nekaj podobnega e-oskrbi je že obstajalo. V projekt e-oskrba na daljavo, ki sta ga izvajala Telekom Slovenije in Zveza društev upokojencev Slovenije, je bilo vključenih približno 5000 uporabnikov. Ob vstopu v nov sistem, ki je zaživel 1. julija, se ti uporabniki za prehodno obdobje avtomatično prenesejo v nov sistem. Do konca letošnjega leta pa morajo tudi obstoječi uporabniki podati vlogo in pridobiti odločbo za pravico do e-oskrbe.

Financiranje

Pravica do storitev e-oskrbe se mesečno sofinancira v višini 0,80 evra dnevno na posameznega upravičenca storitev e-oskrbe od 1. januarja 2028 (oziroma v višini 31 evrov do 31. decembra 2027). Uporabniku pripada tudi sofinanciranje enkratnega stroška v višini 50 evrov za namestitev opreme in vzpostavitev priključka za izvajanje storitev e-oskrbe tam, kjer uporabnik prebiva.

Pomoč pametnih tehnologij

Sodobni podporni sistemi e–oskrbe se nanašajo na vrsto pametnih tehnologij, ki so povezane s 24 ur dostopnimi storitvami. Te obsegajo osebne alarme (majhna naprava, ki se sproži ob nezaželenem dogodku, zaradi katerega uporabnik potrebuje pomoč), okoljske senzorje (detektorji dima ali plina ali senzor, ki zazna izliv vode), naprave, povezane z mobilnostjo (na primer detektor padca), in sistem GPS za določanje položaja oziroma za sledenje. Lahko so povezane z asistenčnim centrom, ki zagotavlja odziv na morebitne alarme 24 ur na dan, ali z mobilnim telefonom (ne)formalnega oskrbovalca.

Vse podrobne informacije so bodočim uporabnikom na voljo tudi na telefonski številki vladnega klicnega centra 114.

V primeru spremembe

Dodajmo še, da se sprememba obsega ali pogostosti storitev v okviru iste kategorije osnovnih pravic se ureja z aneksom k osebnemu načrtu.V primeru spremembe oblike izvajanja storitve je potrebno skleniti nov osebni načrt. Za to ni potrebna ponovna ocena upravičenosti ali nova odločba.

Pravice do dolgotrajne oskrbe preidejo v mirovanje, če:
•    se uporabnik zdravi v bolnišnici
•    je nameščen v drugo obliko institucionalnega varstva, ki se financira iz obveznega zdravstvenega zavarovanja.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.