Prava resnica: Hibridi onesnažujejo skoraj enako kot bencinska vozila
Priključna hibridna električna vozila v realnih pogojih v ozračje izpustijo skoraj petkrat več toplogrednih plinov, kot kažejo uradni podatki, ugotavlja poročilo.

Avtomobili, ki jih poganjajo tako baterije kot motorji z notranjim zgorevanjem, v praksi v zrak izpustijo le 19 odstotkov manj CO2 kot bencinska in dizelska vozila, piše Guardian.
Velik razkorak med laboratorijskimi testi in realno vožnjo
Analiza podatkov iz vgrajenih merilnikov porabe goriva pri 800.000 avtomobilih, registriranih v Evropi med letoma 2021 in 2023, je pokazala, da so bili realni izpusti ogljikovega dioksida iz priključnih hibridov v letu 2023 kar 4,9-krat višji od tistih, izmerjenih v standardiziranih laboratorijskih testih. Ta razkorak se povečuje, saj je leta 2021 znašal 3,5-kratnik. V laboratorijskih testih se je predpostavljalo, da so hibridi za 75 odstotkov manj onesnažujoči.
"Realne emisije se povečujejo, medtem ko se uradne znižujejo," je dejala Sofía Navas Gohlke, raziskovalka pri organizaciji Transport and Environment in soavtorica poročila. "Ta razkorak postaja vse večji in predstavlja resen problem. Posledično priključni hibridi onesnažujejo skoraj toliko kot bencinski avtomobili."
Elektromotorji niso dovolj močni, da bi samostojno poganjali vozilo
Raziskovalci večino razkoraka pripisujejo precenjenemu "faktorju uporabnosti", torej razmerju med kilometri, prevoženimi v električnem načinu, in skupno prevoženimi kilometri. Ugotovili so, da je bilo le 27 odstotkov vožnje opravljene v električnem načinu, čeprav so uradne ocene predvidevale 84 odstotkov.
Analiza je pokazala, da so bile stopnje onesnaževanja precej nad uradnimi ocenami tudi takrat, ko so bili avtomobili voženi v električnem načinu. Raziskovalci pravijo, da je to zato, ker elektromotorji niso dovolj močni za samostojno delovanje, zaradi česar so motorji z notranjim zgorevanjem porabljali fosilna goriva na skoraj tretjini razdalje, prevožene v domnevno električnem načinu.
Patrick Plötz, vodja energetske ekonomike na Inštitutu Fraunhofer za sistemske in inovacijske raziskave, ki pri študiji ni sodeloval, je dejal, da gre za "zelo koristen prispevek" po letih, ko so deli avtomobilske industrije trdili, da je premalo podatkov za natančno oceno realnih emisij. "Rezultati brez dvoma dokazujejo, da je razkorak med uradno in realno porabo goriva ter emisijami CO2 pri priključnih hibridih veliko, veliko večji kot pri bencinskih ali dizelskih avtomobilih," je dejal Plötz.
Politične in finančne posledice napačnih podatkov
Hibridni avtomobili so se znova znašli v politični razpravi, saj proizvajalci avtomobilov pritiskajo na EU, naj omili cilje glede izpustov CO2. Prepoved prodaje novih avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem leta 2035 je predmet močnega lobiranja s strani avtomobilske industrije, poroča Guardian. Nemški kancler Friedrich Merz je po nedavnem vrhu z avtomobilsko industrijo obljubil, da bo naredil "vse, kar je v njegovi moči", da bi za leto 2035 predvideno prepoved.
Raziskovalci so izračunali, da so se štiri velike skupine proizvajalcev avtomobilov zaradi podcenjenih emisij priključnih hibridov med letoma 2021 in 2023 izognile plačilu več kot 5 milijard evrov kazni. Dodali so, da vozniki priključnih hibridov za tekoče stroške plačujejo približno 500 evrov več na leto, kot so predvideli laboratorijski testi.
Zavajajoče so tudi trditve o ekonomiki priključnih hibridov
"Drzne trditve, ki jih proizvajalci radi podajajo o svojih priključnih hibridnih vozilih, so očitno daleč od resnice," je dejal Colin Walker, prometni analitik pri enoti za energetsko in podnebno obveščanje. "Potrošnike se zavaja v prepričanje, da z nakupom priključnega hibrida pomagajo okolju in varčujejo," je dodal. "V resnici so priključni hibridi le malo boljši od običajnih bencinskih in dizelskih avtomobilov, ko gre za porabo goriva, proizveden CO2 in stroške vožnje."
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se
