Bodo nedelovni dnevi dovolj?

Dolenjska podjetja, ki so prva opozorila na prihajajočo krizo, so še vedno v središču pozornosti javnosti, čeprav to še ne pomeni, da krize ni tudi v drugih regijah. V novomeškem Revozu bodo po nedelovnem 3. novembru delavci doma tudi jutri, 21. novembra, pa tudi v ponedeljek, 24., in v petek, 28. novembra. Poleg tega so že pred pojavom krize načrtovali kolektivni dopust med novoletnimi prazniki in s tem zaustavitev proizvodnje 19. decembra. Kako pa bo po novem letu?
"V razmerah, ki se spreminjajo iz tedna v teden, je kakršno koli napovedovanje na daljši rok nemogoče. Mi smo 1. novembra šli v prvi ukrep in prepolovili nočno izmeno. Ker se stanje na trgu iz tedna v teden poslabšuje, smo bili primorani iti še v drugi ukrep, v določeno število nedelovnih dni, kar smo uporabljali že tudi v preteklosti. Če pa to ne zadošča, je treba prilagoditi proizvodnjo v širšem obsegu, kar bi konkretno pomenilo za nas prehod na samo dve izmeni, česar pa si trenutno še ne želimo, ni pa rečeno, da do tega ne bo prišlo. Vse je odvisno od razvoja dogodkov na tržišču. Konec leta je stanje na njem vedno specifično, zato je za oceno obsega krize potrebno počakati na začetek novega leta.
V krizi je treba prilagoditi tudi vodenje obsega proizvodnje, zato ta trenutek praktično tedensko spremljamo število naročil, da se lahko pravočasno prilagajamo tržišču, medtem ko smo prej to spremljali mesečno. Nobeno podjetje si zdaj ne more privoščiti zalog, kar bi pomenilo blokirana finančna sredstva,« je za Dolenjski list povedal predsednik Revozove uprave Aleš Bratož in dodal: "Če se bo stanje na tržišču slabšalo, je pač naša naloga, da se odzivamo in temu prilagajamo. Če bi bilo nujno, bi torej v prvi fazi prešli na dve izmeni in če še to ne bi bilo dovolj, bi sledila še druga orodja za prilagoditev proizvodnje.«

V Revozu so po prepolovitvi nočne izmene zmanjšali dnevno proizvodnjo vozil od 900 na 750, kolikor jih na dan izdelajo tudi te dni, take dnevne količine pa se po Bratoževem zatrjevanju nameravajo držati tudi do konca leta. V podjetju zdaj še dela nekaj čez 3.000 delavcev: 2.600 zaposlenih za nedoločen čas, 373 za določen čas in nekaj več kot 200 najemnih delavcev.
Več o tem, kako se Revoz znajde v kriznih razmerah, pa v velikem intervjuju Dolenjskega lista s predsednikom uprave Alešem Bratožem v jutrišnji tiskani izdaji.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se