© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o. - Vse pravice pridržane.
Jezen potnik
Čas branja 5 min.

Zaplet s FlixBusom: v Firence potoval 24 ur, kupil dve vozovnici in sredi noči obtičal v Ljubljani


D.K.
25. 7. 2025, 08.12
Posodobljeno
08:57
Deli članek
Facebook
Kopiraj povezavo
Povezava je kopirana!
Deli
Velikost pisave
Manjša
Večja

Potnik iz hrvaške Slavonije se bo zagotovo še dolgo spominjal »poceni vozovnice«, s katero je nameraval z avtobusom za pičlih 25 evrov priti iz Zagreba do Firenc, a celotno potovanje se je na koncu sprevrglo v pravo kalvarijo.

FlixBus potnik
Profimedia
Fotografija je simbolična

Gre za FlixBus, s katerim je potovanje do Firenc namesto predvidenih devet trajalo več kot štiriindvajset ur. Poleg tega je bil prisiljen kupiti novo vozovnico, da je sploh lahko prispel na cilj, prevoznik pa je zagato na koncu skušal rešiti tako, da mu je ponudil le bon, ne pa povračila denarja.

»Večkrat sem zahteval vračilo denarja, ker sem za isto relacijo plačal dvakrat, a prvič so mi ponudili samo bon, drugič pa so se strinjali, da mi vrnejo le 25 evrov, kar je bil znesek, ki je bil vreden tretjine nove vozovnice,« je po poročanju Jutranjega lista dejal razočarani potnik.

Prve težave že v Ljubljani

Za 25 evrov je namreč kupil vozovnico Zagreb–Firence in se 7. junija podal proti Italiji. Avtobus je z zagrebške avtobusne postaje odpeljal ob 20.40 uri. V Ljubljani pa so se pojavile prve težave.

Voznik jih je po navedbah potnika obvestil, da morajo čakati dve do tri ure zaradi tehnične okvare na avtobusu. Pot so nadaljevali šele okoli druge ure ponoči. A nekje na meji z Italijo jih je, kot je povedal potnik, voznik obvestil, da se mora vrniti v Ljubljano, ker se »boji, da bo avtobus zagorel«. V slovensko prestolnico so se vrnili okoli 4.30 zjutraj.

Potniki v slovenski prestolnici ostali prepuščeni samo sebi

Po navedbah potnika so ostali prepuščeni sami sebi. Voznik naj bi jim dejal, naj si sami poiščejo alternativo, da on jim ne more pomagati. »In tako nas je pustil v Ljubljani brez zamenjave avtobusa ali vozovnic. Zato sem bil prisiljen sam poiskati novo možnost za nadaljevanje poti – kupil sem novo vozovnico iz Ljubljane do Firenc za 70 evrov. Avtobus je odpeljal nekaj po poldnevu, torej ravno v času, ko bi moral že biti v Firencah,« je pojasnil in novinarjem predložil tudi sporočilo, ki ga je prejel od FlixBusa po vrnitvi avtobusa v Ljubljano.

V njem je v angleščini pisalo, da se opravičujejo, vendar se mora avtobus zaradi tehničnih težav vrniti v Ljubljano ter da mu žal ne morejo ponuditi nobene alternative. »Prosimo vas, da uporabite drug avtobus, vlak ali rezervirate hotel do največ 80 evrov na osebo. Nato pošljite račune, da vam povrnemo stroške. Opravičujemo se za vse nevšečnosti,« je pisalo v sporočilu.

Prevoznik mu je ponudil le bon, ne pa vračilo denarja

Ko je, kot mu je bilo svetovano v SMS-u, poskušal od podjetja iztirjati povračilo denarja, se je spet zapletlo. »Poslal sem jim račun za nakup nove vozovnice v višini 70 evrov in sem verjel, da mi bodo povrnili denar. A bil sem šokiran, ko so mi sporočili, da so mi odobrili le bon,« je bil presenečen, saj mu je podjetje ponudilo kompenzacijo, ki bi jo moral spet porabiti pri njih.

nakup avtobusne vozovnice
Profimedia
Primoran je bil kupiti novo vozovnico.

Ponovno je pisal FlixBusu in jih obvestil, da ne želi vrednostnega bona, temveč vračilo denarja, a iz podjetja so mu odgovorili, da bona ni mogoče zamenjati za denar, sklicujoč se na splošne pogoje, kjer piše, da se »v primeru odpovedi izda bon«.

Po dolgem prigovarjanju so mu končno odobrili vračilo v višini 25 evrov, vendar, kot pravi potnik, to ni dovolj za pokritje stroškov nadomestne vozovnice, zato se je odločil, da zgodbo deli z javnostjo.

V podjetju FlixBus očitke zavračajo

Na vprašanja novinarjev, zakaj vztrajajo pri tem, da mu ne vrnejo denarja, posebej glede na to, da je moral za isto potovanje plačati dvakrat – zaradi okvare avtobusa, na kar potniki niso imeli nobenega vpliva, so v podjetju FlixBus v prvem odzivu poudarili, da so mu ponudili alternativo. Kot so navedli, potniku ni treba vrniti denarja, ker so mu po težavah s prvim avtobusom ponudili alternativno potovanje, ki naj bi ga zavrnil in samovoljno kupil novo vozovnico.

»To vozovnico je kasneje odpovedal, za kar mu je bil ponujen bon, nato pa je samostojno kupil novo vozovnico za kasnejši odhod. Čeprav je spremembo sprožil potnik sam, je Flix v luči okoliščin situacije vseeno odločil, da mu vrne 24,98 evra v gotovini, namesto da bi izdal bon. Povračilo je bilo izvedeno, ker je potnik po okvari kupil novo vozovnico za nadaljevanje poti iz Ljubljane do Firenc v skladu z originalno potjo in ponovno izbral FlixBus kot prevoznika. Povračilo je bilo odobreno v gotovini, saj je šlo za dejanski dodatni strošek zaradi okvare,« so sporočili iz FlixBusa.

Na očitke, da je več delov njihovega odgovora v nasprotju z izjavami potnika, na primer, trdijo, da so mu ponudili alternativno potovanje, čeprav je priložil sporočilo, iz katerega je razvidno, da so mu naročili, naj si sam poišče prevoz do Firenc in da mu bodo nato povrnili stroške. Nedorečeno je tudi povračilo 25 evrov – pravijo, da so mu vrnili stroške alternativne vozovnice, a ta ni stala 25, ampak 70 evrov. Torej, kam je izginilo preostalih 45 evrov in zakaj mora potnik iskati pravico preko medijev?

Na koncu vrnili 70 evrov

Kmalu zatem so iz FlixBusa poslali novo pojasnilo, iz katerega je razvidno, da še vedno vztrajajo, da so potniku ponudili zamenjavo, kljub sporočilu, v katerem so zapisali, da tega ne morejo storiti.

FlixBus
Profimedia
Na koncu so mu vrnili 70 evrov

»V skladu s Splošnimi pogoji prevoza se ob odpovedi vožnje s strani FlixBusa potnik samodejno preusmeri na prvi naslednji avtobus proti prvotne destinacije ali se obvesti, da si mora sam poiskati alternativni prevoz, s povračilom stroškov v skladu s pogoji poslovanja. Če mu ponujeno alternativno potovanje ne ustreza, prejme bon v vrednosti prvotne vozovnice, ki ga lahko uporabi za novo vožnjo. V primeru, da potnik zavrne ponujeno alternativo, se mu povrne znesek za neizkoriščeno vožnjo in dodatno razlika do stroškov nove, alternativne vožnje, ki si jo je izbral sam,« so zapisali.

Kljub temu so se nato znova obrnili na potnika in ga obvestili, da so primer ponovno ocenili in se odločili, da mu povrnejo še 45 evrov. Denar je bil naslednji dan nakazan na njegov račun, saga pa se je končala – brez konkretne razlage, zakaj so tako dolgo vztrajali pri nasprotnem.


© 2025 SVET24, informativne vsebine d.o.o.

Vse pravice pridržane.