V šolo pripelje tudi telička
Univerzitetna diplomirana inženirka zootehnike Tamara Urbančič iz bližine Ilirske Bistrice si življenja drugje kot na kmetiji, kjer prideluje svojo ekološko hrano in je obkrožena z naravo ter živalmi, ne zna niti predstavljati.

Ko je pred leti začelo prihajati na ogled njihove kmetije vedno več otrok, je spoznala, kako zelo potrebujejo stik z živalmi. »Podeželje se prazni, marsikdo v teh krajih nima niti kokoši več,« razlaga, kako se je domislila kmetijskega krožka, ki ga danes vodi kar na štirih osnovnih šolah v ilirskobistriški in pivški občini. Zanimanje otrok za delo na ekovrtovih in z živalmi je vsako leto večje.
Obdelovanje ekovrtov in pridelava semen. Delo v kmetijskih krožkih je razdelila v več sklopov. Glavna dejavnost je obdelovanje šolskih ekovrtov, vzgoja sadik in pridelava semen. »Lani smo vzgojili ogromno semen, skoraj kilogram repe, dva litra pastinaka, dvesto gramov zelja, pol litra solate … Osemenili smo vse kapusnice, radič, gorčico, peteršilj, zeleno blitvo, rdečo peso, skratka vse, kar smo posadili na vrtu, tako da so otroci lahko videli, kako se rastlina spreminja in kako naredi seme. Otroci na vrtu zelo radi delajo, kaže, da prav potrebujejo fizično delo. Zanimivo je, da so sicer najbolj problematični otroci na vrtu pravi biseri. Odvečno energijo usmerijo v zemljo, delo jih umiri. Veseli so, ko vidijo konkretne rezultate.« Ker vse obdelujejo ekološko, je na vrtovih polno življenja in otroci zvedavo opazujejo še stonoge, gliste, hroščke …
»Vse, kar pridelamo, uporabimo – del v šoli, kjer se učimo uporabe zelenjave, saj otroci dostikrat ne znajo niti krompirja pravilno očistiti. Del pridelkov odnesejo domov, manjši del pa prodamo na tržnicah, v glavnem v Ilirski Bistrici, čeprav smo bili letos tudi na Dnevih podeželja v Ljubljani, tam smo prodajali česen, čebulo pa zdravilna zelišča, in na največjem kmetijskem sejmu Agra v Gornji Radgoni.« Tamara se ob svojem delu, ki se je iz sprva treh ur na teden precej razširilo, ves čas izobražuje. Med drugim je opravila tečaj o zdravilnih zeliščih in njihovi uporabi, pa tečaj izdelave mil, pred tremi leti je opravila tudi pedagoško-andragoško izobraževanje, da lahko poučuje izbirne predmete iz kmetijstva. »Spremljam tudi vse trende s področja biodinamike in permakulture. Naši vrtovi so delno permakulturno urejeni – delamo zastirke, svoj kompost, pri sajenju upoštevamo dobre in slabe sosede, pa uporabo metuljnic v kolobarju.«
Domače živali v šoli. Veliko veselje v kmetijske krožke prinašajo domače živali, ki jih Tamara večkrat na leto pripelje kar v šolo. »Pred veliko nočjo si otroci po navadi zaželijo piščančke, ki jim jih prinesem iz valilnice in jih vzamejo domov. Zanje potem lepo skrbijo in po kakšnem letu ali dveh se radi pohvalijo, kako jim njihova kokoška nese jajca. Od doma prinesem zajčke, vsako leto ovčerejce povprašam, ali imajo kakšno jagnje, ki ga je mama zavrnila, in potem za tega jagenjčka skrbijo moji otroci ter ga hranijo po steklenički, če je treba.
Več preberite v tiskani Jani (št. 45, izid: 11. 11. 2014).
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se