V Galeriji sodobne umetnosti Celje razstavljajo mladi umetniki
Razstava Premiera 2025 – Polja intime, prehajanja in potenciali medija bo še do nedelje, 28. septembra, na ogled v Galeriji sodobne umetnosti Celje.

Gre za 6. trienale mladih umetnic in umetnikov, na katerem je predstavljenih 21 umetniških del, ki jih je pripravilo 24 umetnikov in umetnic.
Prvi izzivi v umetniškem svetu
Kustosinja Maja Antončič je pojasnila, da Center sodobnih umetnosti Celje tovrsten trienale pripravlja od leta 2008. Gre za ustaljen način za predstavljanje del mladih slovenskih ustvarjalk in ustvarjalcev, ki vstopajo v profesionalni umetniški prostor. »Gre za mlade, ki končujejo akademije, umetniške šole oz. se spopadajo s prvimi izzivi v umetniškem svetu.«

Po njenih besedah je trienale zelo pomemben tudi zato, ker je z njim možno slediti umetniškim praksam in vsebinskim pristopom mlajše generacije v sodobni umetnosti. »Gre torej za to, da sledimo razvoju sodobne umetnosti in da hkrati s profesionalno predstavitvijo podpremo mlade ustvarjalke in ustvarjalce. Umetniki dobijo za svoje razstavljeno delo manjši honorar, s kuriranjem jih podpremo po teoretični oz. vsebinski plati. Konec septembra bo ob razstavi izšel tudi katalog.«
Izmuzljiv naslov razstave
Razstava nosi naslov Polja intime, prehajanja in potenciali medija. Kot je pojasnila kustosinja, je naslov razstave težko določiti. Razstava namreč temelji na odprtem pozivu, na katerega se prijavijo umetnice in umetniki z različnimi deli. »Izmed vseh prijav naredimo nabor umetniških del. Izbiramo vsebinsko najrazličnejše umetniške projekte, zato je tema trienala tako težko ulovljiva.«

Zbrana umetniška dela je skušala Maja Antončič glede na vsebino vendarle povezati v vsebinske sklope. »Letošnja Premiera zajema polje intime v družabnem ali družinskem kontekstu, polje intime govori tudi o položaju umetnikov v družbi, o odnosu umetnikov do prostora, do sočloveka.«

Tema prehajanja naslavlja odnos umetnikov do narave, razmišljanje o času, prehodih znotraj časa in prostora ter prehajanje iz enega umetniškega medija v drugega.
Tretji sklop – potenciali medija – govori o spremembah pri tem, kako se umetniki in umetnice lotevajo umetniškega medija. »Slikarstvo, kiparstvo in instalacije raziskujejo v globino, te umetniške načine z vidika materiala, podlage, zasnove in vsebine razgradijo in ponovno sestavijo,« je dejala sogovornica.
Preplet medijev in njihova razgradnja
Kako sodelujoči ustvarjalci predstavljajo svoja sporočila? Maja Antončič opaža, da se umetniki osredotočajo nase in da zgodbe pripovedujejo iz zelo osebnega vidika. Uporabljajo najrazličnejše medije, velikokrat jih prepletajo.

Na ogled je na primer kiparska instalacija z videom, veliko je privlačne, udarne prostorske instalacije. »Ugotavljam, da je manj dokumentarnega pristopa in neposrednega družbenokritičnega komentarja. Precej sodelujočih se ukvarja z razgradnjo medija. Ne gre torej več za to, kaj pomeni slika, kaj je slikarsko platno, kaj pomeni površina … Medij razgrajujejo tudi v smislu materialnih plasti in delajo poskuse – tako vsebinske kot materialne.«
Na razstavi je na ogled tudi nekaj primerov sodelovanja med posameznimi umetniki in umetnicami. Nekateri predstavniki mlajše generacije že delujejo kot kolektivi oz. kot umetniški tandem. Po besedah sogovornice je to vedno spodbudno. »Zavedamo se namreč razmer, v katerih delujejo mlajši avtorji, ki stopajo v polje resne sodobne umetnosti. Sodelovanja so dobra tudi iz produkcijskega vidika in iz vidika raziskovanja teme, na podlagi katere delo nastane. Lažje je delati v tandemu z nekom, ki ubira podobno smer.«
E-novice · Novice
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se