Projekt MOST: Vsak dan novi uporabniki, ki potrebujejo pomoč



Člani Projekta MOST že šesti teden izolacije pomagajo
uporabnikom na terenu. Organizirano imajo redno dostavo pripravljenih
toplih obrokov in nabavo nujnih življenjskih potrebščin, kot so živila
in zdravila. Pri Projektu MOST ugotavljajo, da njihovi uporabniki
najbolj potrebujejo družbo, pogovor ter dajanje občutka varnosti, da le
niso čisto sami. Za vse občane v stiski, pa so v sodelovanju z Občino
Krško in CSD Posavje, enota Krško ustanovili »krizni telefon«. Ob klicu
občani prejmejo vse potrebne informacije glede možnosti različnih oblik
pomoči, glede na situacijo, v kateri so se znašli sami, njihovi svojci
ali znanci.
Dela ne zmanjka
Člani ekip Projekta MOST nadaljujejo s pomočjo in podporo uporabnikom ter ostalim pomoči potrebnim občanom, saj se zavedajo, da so njihove storitve v tem obdobju še posebej pomembne za ljudi. Delo je nekoliko drugače organizirano, nekateri zaposleni pa so bili začasno prerazporejeni na izvajanje aktivnosti, povezanih z obvladovanjem covid-19.
V pisarni je
prisotna vsaj ena strokovna sodelavka Enotne vstopne točke, ki sprejema
klice in vloge, preverja situacijo v družini in, če so okoliščine nujne,
opravi oceno na terenu. Pri Projektu MOST prihaja tudi do vključitev
novih uporabnikov, za katere koordinatorka dolgotrajne oskrbe organizira
pomoč. Tehniki zdravstvene nege iz Enote za oskrbo opravljajo nujne
obiske na terenu, Enota za ohranjanje samostojnosti pa funkcionira tako,
da je izmenično prisoten en strokovni delavec, ki pri uporabnikih, ki
so bili del projekta, preverja situacijo.
»S koronavirusom se
je vsem način življenja spremenil, tako nam, zaposlenim na Projektu
MOST, kot tudi našim uporabnikom in ostalim občanom Krškega. Zadeve na
terenu se nam včasih spreminjajo iz dneva v dan, zato je potrebno stalno
koordiniranje in usklajevanje urnikov. Naši urniki so v tem izrednem
stanju nekoliko okrnjeni, saj so v določenih primerih svojci, ki so
trenutno na čakanju, prevzeli oskrbo. To pa ne pomeni, da smo ostali
brez dela, saj še vedno skrbimo za uporabnike, ki nimajo svojcev oziroma
le-ti zaradi svoje narave dela ali oddaljenosti ne morejo nuditi pomoči,« je povedala Mojca Iljaš, začasna koordinatorka dolgotrajne oskrbe pri Projektu MOST.
Uporabniki so preskrbljeni tudi v izrednih razmerah
Situacije so različne, najpogosteje pa uporabniki potrebujejo pomoč pri nakupu hrane ali osebnih pripomočkov, prevzemu zdravil iz lekarne ali pa le nekaj vzpodbudnih in tolažilnih besed, da lažje premagajo osamljenost. Da bi najbolj ranljivo skupino prebivalstva zaščitili pred morebitno okužbo, imajo na Projektu MOST organizirano redno dostavo pripravljenih toplih obrokov in nabavo nujnih življenjskih potrebščin (živila, čistila). Povezujejo se s pomočjo na domu, patronažno službo in osebnimi zdravniki, svojci in skrbniki, ki se mnogokrat znajdejo v še večji stiski, ko želijo pomagati in zavarovati svoje najbližje, pa za to niso ustrezno usposobljeni.
Kljub spremenjenem načinu dela imamo vsak dan nove primere uporabnikov, ki potrebujejo pomoč sodelavcev Projekta MOST in Pomoči na domu.
"Vsak človek nam je pomemben in vsakemu poskušamo zagotoviti tisto, kar potrebuje, bodisi je to topel obrok, pomoč pri osebni higieni ali nenazadnje pogovor, s katerim pomagamo premagati občutek osamljenosti. Opažamo, da je osamljenost pri starejših v teh dneh še kako izrazita, saj se morajo zadrževati doma in posledično niso v stiku s svojimi bližnjimi oziroma na splošno z drugimi ljudmi,« je povedala Carmen Rajer, vodja Projekta MOST in PND Krško.
Narašča potreba po psihosocialni pomoči
Ukrepi za zajezitev širjenja koronavirusa med drugim pri starejših povečujejo občutke osamljenosti, depresije, tesnobe in strahu. Nekateri imajo svojce, ki jim brezpogojno lahko priskočijo na pomoč ali jim delajo družbo vsaj preko telefona, drugi svojcev nimajo ali pa so le-ti preveč oddaljeni. Člani Projekta MOST ugotavljajo, da uporabniki najbolj potrebujejo družbo, pogovor ter dajanje občutka varnosti, da le niso čisto sami. Zato jim prisluhnejo preko telefona in jim skupaj s prostovoljci delajo družbo tudi na domu, z upoštevanjem priporočil za zaščito zdravja.
»Vsem, ki potrebujejo našo pomoč, med drugim nudimo tudi psihosocialno podporo preko telefona. Če je stiska prevelika ali če oseba živi popolnoma sama, se odpravimo tudi na dom. Pri skrbi za pomoči potrebne občane je neprecenljiva pomoč naših prostovoljcev, ki smo jim za požrtvovalnost v svojem prostem času in za vso energijo izredno hvaležni,« poudarja Karla Vidmar, socialna delavka pri Projektu MOST.
»Krizni telefon« za občane v stiski
Na Projektu MOST so po dogovoru z Občino Krško in s Centrom za socialno delo Posavje, enota Krško, ustanovili »krizni telefon«, na katerega lahko pokličejo občani Krškega, ki se znajdejo v stiski. Ob klicu prejmejo vse potrebne informacije glede možnosti različnih oblik pomoči, glede na situacijo, v kateri so se znašli sami, njihovi svojci ali znanci. Po potrebi se na Projektu MOST povežejo z organizacijami v lokalni skupnosti (Rdeči križ, Karitas, Pomoč na domu, policija …) V času izrednih razmer so sodelavci Projekta MOST prebivalcem občine Krško na voljo na telefonski številki 070 585 803, vse dni v tednu, vključno z vikendi in praznikih, med 8. in 17. uro.
Berite brez oglasov
Prijavljeni uporabniki Trafike24 berejo stran neprekinjeno.
Še nimate Trafika24 računa? Registrirajte se