Kritje stroškov krajevnih uradov: Lendava sledi zgledu drugih
Obratovalne stroške v večini primerov krijejo občine. Z delovanjem približajo storitve občanom.

Upravna enota (UE) Lendava je nekaterim občinam, v katerih ima krajevne urade, poslala predlog za podpis aneksa k najemni pogodbi, po katerem ji več ne bi bilo treba plačevati obratovalnih stroškov. Doslej so po besedah načelnice Štefanije Hozjan za obratovanje štirih krajevnih uradov na podlagi sklenjenih pogodb iz leta 2020 te plačevali in v letu 2024 zanje namenili 9147 evrov.
Potrebna kompromisna rešitev
Najemnin za prostore krajevnih uradov, ki jih imajo v Črenšovcih, Dobrovniku, Turnišču in Veliki Polani, pa niso plačevali, prav tako ne za poročne dvorane.
Hozjanova je zagotovila, da UE kljub večletnim trendom zmanjševanja obsega dela in pripada zadev na krajevnih uradih ni v interesu, da bi krajevne urade zapirala, saj bi zaradi starejše populacije v Prekmurju vsaka ukinitev storitev pomenila dodatno slabšanje položaja prebivalstva.
»Da bi lahko tudi v prihodnje zagotavljali dostopnost upravnih storitev na enaki ravni, je v dogovoru z občinami potrebna kompromisna rešitev pokrivanja stroškov za obratovanje krajevnih uradov,« pravi.
O prejeti vlogi so nedavno razpravljali v turniškem občinskem svetu. Župan Borut Horvat je svetnikom dejal, da bi občina na leto za obratovalne stroške odštela okoli 2500 evrov. UE sedaj plačuje del stroškov, ki so povezani z električno energijo, vodovodnim omrežjem, ogrevanjem, čiščenjem prostorov in odvozom smeti. Tamkajšnji svetniki pa so se zavzeli za to, da se v kraju ohrani krajevni urad, zato so se strinjali s podpisom aneksa.
V 13 občinah
Kakšne so ureditve glede plačevanja obratovalnih stroškov v preostalih upravnih enotah v Pomurju? Kot izhaja iz odgovorov, ki smo jih prejeli, že imajo tako ureditev, kot si zdaj zanjo prizadevajo v lendavski upravni enoti. Iz ljutomerske, kjer sta krajevna urada v Križevcih pri Ljutomeru in na Razkrižju, so sporočili, da so prostori, v katerih sta krajevna urada, v občinski lasti, obratovalne stroške pa krijeta občini. Takšna ureditev za krajevni urad na Razkrižju velja od leta 2006, za križevskega pa od leta 2015, je pojasnila načelnica Darija Mohorič. Na območju UE Gornja Radgona deluje le en krajevni urad, pri Svetem Juriju ob Ščavnici. Načelnik Sašo Norčič pravi, da UE krije le stroške telefonije in stroške delavca.
»Občina Sveti Jurij ob Ščavnici za obratovanje in najem prostorov ne zahteva povračila nobenih stroškov.« Prostori so v brezplačnem najemu od avgusta 2018, tudi Norčič je poudaril, da z delovanjem krajevnega urada približujejo storitve občanom.
Lokalna skupnost krije celotne obratovalne stroške
Največ krajevnih uradov, deset, je na območju UE Murska Sobota. Ti so v občinah Beltinci, Cankova, Grad, Gornji Petrovci, Kuzma, Prosenjakovci, Puconci, Rogašovci, Šalovci in Tišina. Načelnik Dominik Šteiner nam je odgovoril, da je delovanje krajevnih uradov na celotnem območju urejeno tako, da lokalna skupnost, v kateri delujejo, krije celotne obratovalne stroške. UE tako nima nobenih stroškov. Sporazume o prenosu obratovalnih stroškov na lokalne skupnosti so podpisali med letoma 2013 in 2015 in se s tem zavezali, da krajevnih uradov ne bodo zaprli, dogovorili pa so se tudi o minimalnem obsegu tedenskega obratovanja. Šteiner meni, da je tak način sodelovanja v korist UE in lokalnih skupnosti ter da je skladen z javnim interesom.
»Število krajevnih uradov in obseg tedenskega obratovanja na območju UE Murska Sobota v slovenskem prostoru predstavlja nadstandard, saj drugje krajevni uradi delujejo v bistveno manjšem obsegu,« je dejal in kot primerjavo navedel UE Novo mesto in Nova Gorica.
Obenem je še poudaril, da tak sistem ureditve velja za odličen in vzorčen primer sodelovanja UE z lokalnimi skupnosti. »Za to so zaslužni predvsem župani, saj bi bila brez njihovega posluha in proaktivnega sodelovanja UE Murska Sobota prisiljena zmanjšati število krajevnih uradov kakor tudi obseg obratovanja posameznega urada.«