Pretresljiva predstava s strašljivim koncem
V Gledališču Celje je bila prejšnji teden na Velikem odru premiera drame ruskega dramatika Leva Nikolajeviča Tolstoja Oblast teme ali Samo s krempeljčkom se ujame, pa je ptiček cel v pasti. Režirala jo je Maša Pelko. Drama v ospredje postavlja vprašanje zla v življenju posameznika.

Ustvarjalci predstave so poleg režiserke še prevajalka Tatjana Stanič, dramaturga Tatjana Doma in Rok Andres, scenograf Dorian Šilec Petek, kostumografka Tina Bonča, skladateljica in glasbena opremljevalka Mateja Starič, svetovalec za odrski gib Klemen Janežič, oblikovalec svetlobe Andrej Hajdinjak, lektorica Živa Čebulj, svetovalka za govor in kontekst Tatjana Stanič in bobnar Vid Drašler. Igrajo pa Andrej Murenc, Lučka Počkaj, Eva Stražar, Nika Vidic (kot gostja), Lovro Zafred, Aljoša Koltak, Barbara Medvešček, Maša Grošelj in Urban Kuntarič.
Besedam izjemne Barbare Medvešček so se določeni gledalci v prvem delu predstave celo smejali, kasneje pa se izkaže, da je Matrjona izvor zla: »Gre za neko normalno žensko, ki pač spletkari, nakar pride do usodnih dogodkov. Predstava da misliti. Tudi o tem, kako bodo naslednje generacije čistile umazanijo in tudi kri za nami. Sama tudi med predstavo rečem: 'Mamica, zemlja bo vse na svoji prsi shranila.' Nič ne bo shranila. Vso našo požrešnost bo vrgla nazaj, našim otrokom v obraze.« Medveščkova je do 12. leta živela v Piranu, nato se je za nekaj časa preselila v Kamnik. Že 25 let se vozi iz Ljubljane v Celje.
Medveščkova je hvalila mlado ekipo sodelavcev in še zlasti režiserko. Maša Pelko je prejemala čestitke z vseh strani, tudi od številnih igralcev in režiserjev z različnih koncev Slovenije. »Glede na Tolstojevo delo smo pristopili zelo avtorsko. V njegovi knjigi je še eno dejanje, kjer se ljudje pokorijo in se jim vse oprosti. Mi smo se glede na trenutni položaj v svetu odločili, da si tega ne moremo dovoliti. Osrednji del naše predstave je postala Anjutka. Za sprejem gledalcev smo hvaležni in počaščeni. Tematika je težka in nismo vedeli, kakšen bo odziv.« Kostumi niso povsem prilagojeni času, ki ga drama omenja. »Nismo se hoteli zapreti v časovni okvir, v arhaičnost. Želeli smo nagovoriti občinstvo, da se hude zadeve dogajajo danes in vsepovsod. Predstava je v najboljšem pomenu besede vizualno popoln 'treš'. Na to smo ponosni.« Mnogi so se videli v prizoru, ko hlapec Mirtič (Urban Kuntarič) poje in pleše tako, kot želita tista, ki imata denar. Prvič je na najpomembnejši stol v dvorani, na sredini prve balkonske vrste, sedel novi župan Matija Kovač s svojo …
Foto: Jaka Babnik
Preberite več v Novem tedniku