Faila Pašić Bišić v Beli krajini

Zavod za izobraževanje in kulturo Črnomelj v letošnjem evropskem letu medkulturnega dialoga tudi na točkah vseživljenjskega učenja ponuja predavanja, delavnice in srečanja v povezavi s to aktualno tematiko.
ZIK je partner v projektu CVŽU Dolenjska, ki ga sofinancirata Ministrstvo za šolstvo in šport in Evropski socialni sklad.
ZIK v okviru projekta usklajuje delovanje treh novih točk vseživljenjskega učenja, in sicer v Adlešičih, Metliki in v Semiču. Namen točk vseživljenjskega učenja je vsem Belokranjcem omogočiti večjo dostopnost do svetovanja, informiranja in vključevanja v neformalne oblike učenja.
Danes je na Točki vseživljenjskega učenja v Metliki gostovala Faila Pašić Bišić, ki je dijakom Srednje šole Metlika predstavila položaj muslimanske ženske v Sloveniji in svetu. V sproščenem pogovoru je dijakom odgovarjala na številna vprašanja povezana z islamom, položajem muslimanske ženske v Sloveniji, problemi diskriminacije, prednostmi raznolikosti in strpnosti.
Faila Pašić Bišić je ponosna, energična mlada ženska z ruto - zanjo se je odločila pred šestimi leti -, ki se opisuje kot »svobodna hči svobodnih staršev«, ker ima zanjo svoboda poseben pomen. Muslimanko v širšem in Slovenko v ožjem pomenu besede v svoji domovini velikokrat obravnavajo kot tujko. Rodila se je bosenskim staršem, ekonomskim migrantom v Sloveniji, na začetku osemdesetih let na Jesenicah. Za svoje humanitarno delo je še pred svojim 30. letom prejela številna priznanja in nagrade: naj prostovoljka 2006, obraz evropskega leta enakih možnosti 2007, dobrotnica leta 2007, nominirana za Slovenko leta 2007 in mlado Evropejko leta 2008. Pred sabo ima vedno znova le en cilj: pomagati ljudem, da živijo svoje resnično življenje, ohranjajo naravnost v sebi in najdejo pomen v duhovnih vrednotah. Rada poudarja, da je aktivna sodelavka pri projektih za razbijanje predsodkov.
Zaradi velikega zanimanja je Faila Pašić Bišić obiskala tudi dijake Srednje šole Črnomelj.
Po končanem obisku je povedala: »Odkriti pogovori z mladimi o pomenu medkulturnega dialoga so zelo koristni, saj je mladim potrebno že na samem začetku vcepiti vrednote, kot so strpnost, tolerantnost ter spoštovanje različnosti in sprejemanje drugačnosti.
Številna vprašanja dijakov so dokaz, da mlade ta tematika zelo zanima, zato jih ne smemo pustiti brez odgovorov.«
ZIK Črnomelj
