Drugačnost nas bogati

V torek, 20. aprila, smo na Osnovni šoli Šmihel v Novem mestu pripravili okroglo mizo z naslovom Drugačnost nas bogati. Udeležili so se je predstavniki z OŠ Leskovec pri Krškem, s Senovega, OŠ Maksa Pleteršnika Pišece, z Gimnazije Brežice, predstavnica Andreja Luštek z Društva za razvijanje prostovoljnega dela Novo mesto, nekaj naših učencev in učiteljev ter dve mami.
Zbrane je pozdravila ravnateljica šole mag. Irena Hlača, ki je predstavila šolo in nekatere aktivnosti v zvezi z drugačnostjo. Okroglo mizo je vodila Tina Husu, učiteljica slovenskega jezika na šmihelski osnovni šoli. Po predstavitvi so učenci, ki so se preselili k nam iz drugih držav, povedali svoje mnenje. Največja težava je jezik. Na začetku so v stiski, strah jih je, imajo tudi zdravstvene težave, skratka težje se vključijo v šolski sistem. Tudi slovenski učenci so povedali, kako oni doživljajo prihod novega sošolca.
Luštkova je predstavila Društvo za razvijanje prostovoljnega dela Novo mesto, ki tesno sodeluje z vsemi šolami. Seznanila nas je z njihovim programom, ki zajema poleg vključevanja v družbo tudi okrogle mize, javne prireditve, natečaje. Učenka Alejna Iseni se je predstavila, povedala o svoji domovini Makedoniji ter o praznovanju božiča - bajrama.
Učiteljica s Senovega je prebrala tudi sestavek, ki ga je napisal učenec, ki je prišel k njim iz Jordanije. Iz sestavka smo marsikaj izvedeli o stiskah in doživljanju otroka, ki pride v novo okolje in ne zna jezika. Na okrogli mizi smo prišli do ugotovitev, da se mlajši otroci lažje in hitreje vključijo v skupnost. Poudarili smo, da je primernejši izraz različnost. Strokovni delavci smo razpravljali o tem, naj bi bilo primernejše pri ocenjevanju slovenščine zapisati opravil - ni opravil namesto ocene. Na šolah potekajo prilagoditve in pomoč.
Po razpravi smo ugotovili, da bi bila potrebna še strokovna okrogla miza. Kot spomin na okroglo mizo so udeleženci šol prejeli Šmihca, znak šmihelske šole. Mami, ki sta se udeležili okrogle mize, sta pripravili baklavi, slaščico, posebnost njihove kulinarike.
V dveh skupinah so odšli v romsko naselje Šmihel, kjer so spoznali kulturo in navade Romov, nato pa so se sprehodili še po Novem mestu, kjer so jim učenci - vodiči v slovenščini, angleščini in ruščini predstavili znamenitosti mesta.